۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۳۵۸۰۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

وقف کارآمد ترین احکام اسلامی برای رفع مشکلات اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از وقف به عنوان یکی از احکام مترقی و کارآمد اسلامی یاد کرد و گفت: وقف حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست خبری با رسانه های استان از وقف به عنوان یکی از احکام مترقی و کارآمد اسلامی یاد کرد و گفت: وقف حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی است.

 

وی افزود: کارآمدی و ظرفیت وقف تا حدی است که همه آحاد جامعه را در خود جمع کرده است و هر فردی با هر دیدگاه اسلامی، دینی و انسانی در این سنت حسنه دینی مشارکت دارند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: حتی پیامبر الهی و علمای دانشمند دنیا نیز در حوزه وقف مشارکت داشتند و این ظرفیت بالای وقف است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) بزرگترین واقفان قولی و عملی هستند، تصریح کرد: حتی می توان گفت خداوند متعال بزرگترین واقف جهان است چون این نظام هستی را وقف موجودات کرده است.

 

وی از وقف به عنوان نماد مردم داری ائمه اطهار(ع) یاد کرد و گفت: دین مبین اسلام توجه ویژه ای به این سنت حسنه و ارزشمند داشته است که باید در جهت تقویت آن تلاش کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود به حضور میلیونی مردم در اجتماع عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امروز نام امام حسین(ع) به نامی برتر در دنیا تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این مراسم اربعین حسینی در کربلا بزرگترین اجتماع بشری در تاریخ بشریت بود، ادامه داد: دنیا تاکنون چنین اجتماعی به خود ندیده بود.

 

وی بزرگترین اقدام عملی امام حسین(ع) بعد از ورود به کربلا وقف بود، تصریح کرد: باید این نگاه متعالی ائمه مصومین(ع) همواره مورد توجه ما نیز قرار گیرد تا در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که وقف بهترین وسیله برای کمک به جامعه انسانی است، ادامه داد: وقف نگاه دلسوزانه واقف به شعار همگرایی، همدلی و وحدت جامعه است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ترویج سنت حسنه وقف حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی و انسانی است، افزود: با توجه به گسترش فرهنگ غربی در جامعه اسلامی، ترویج سنت وقف می تواند بهترین زمینه برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که عدم شناخت وقف یک چالش بزرگ برای جامعه اسلامی است، گفت: تا به خوبی نتوانیم وقف و ظرفیت های آن را بشناسیم نمی توانیم در احیاء آن موفق باشیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که نگاه مردم به وقف باید دینی، قرآنی و فقهی باشد، افزود: متأسفانه وقف در جامعه امروز ما خیلی مهجور است.

 

وی بر ضرورت خروج وقف از مهجوریت تأکید کرد و گفت: باید نگاه جامعه به وقف و موقوفات اصلاح شود تا شاهد شکوفایی این سنت حسنه دینی باشیم.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش وقف و رسانه در ساری خبر داد و افزود: این همایش با حضور اصحاب رسانه استان پنج شنبه این هفته در امامزاده عباس(ع) مرکز استان برگزار خواهد شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات