۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۳۵۸۰۷
استاد حوزه علمیه لرستان:

تبیین سبک زندگی اسلامی موجب پایداری خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی موجب پایداری نهاد خانواده می شود، گفت: زوجین باید به با تبیین سبک زندگی اسلامی پایه های زندگی را محکم کنند
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی دهنوی، کارشناس خانواده و استاد حوزه علمیه لرستان، صبح امروز، در همایش سبک زندگی اسلامی که در سالن همایش ارشاد برگزار شد، گفت: پایداری کانون خانواده در حفظ سلامت جامعه نیز نقش بسزایی دارد.

وی با بیان این که تبیین سبک زندگی اسلامی موجب پایداری خانواده می شود، افزود: در این راستا باید منش و سیره اهل بیت(ع) مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام دهنوی با بیان ویژگی های اخلاقی امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) در کانون خانواده بیان داشت: صداقت مهم ترین عامل پایداری سبک زندگی اسلامی است.

وی احترام متقابل زوجین، افزایش شناخت زوجین از همدیگر و وفاداری را از دیگیر ویژگی هایی بیان کرد که نقش مؤثری در پایداری نهاد خانواده دارند.

این کارشناس خانواده یادآور شد: دشمنان اسلام به دنبال فروپاشی کانون خانواده ها هستند و در این راستا تلاش می کنند سبک زندگی غربی را گسترش دهند.

وی هوشیاری خانواده ها را در برابر توطئه دشمن امری ضروری دانست و افزود: باید توجه داشته باشیم ترویج سبک زندگی غربی موجب فروپاشی نهاد مقدس خانواده می شود.

حجت الاسلام دهنوی با اشاره به این که خیانت و بی وفایی از عوامل افزایش آمار طلاق است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که وفاداری از ویژگی‌های زندگی امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) بوده است.

وی با بیان این که ارائه آموزش های پیش از ازدواج در استحکام نهاد خانواده ها مؤثر است، عنوان داشت: جوانان باید پیش از ازدواج پنج ویژگی از جمله رشد عقلانی، رشد شخصیتی، رشد عاطفی، قدرت مدیریت بحران و استقبال را به‌ طور نسبی در خود پرورش داده و  پس از آن در مسیر ازدواج قدم گذارند.

این استاد حوزه علمیه در لرستان با اشاره به این که ماهواره ها در فروپاشی کانون خانواده ها نقش بسزایی دارند، یادآور شد: دشمنان از ابزار ماهواره جهت دستیابی به اهداف خویش استفاده می کنند.

حجت الاسلام دهنوی کم‌رنگ شدن ماهواره در زندگی خانواده‌های اسلامی ضروری دانست و افزود: برای نبرد ماهواره در زندگی باید از عنصر عاطفه استفاده کرد به این معنا که به حقوق همدیگر احترام بگذاریم و خواسته‌های همدیگر را جواب دهیم./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات