۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۳۵۸۳۴
حجت الاسلام ماندگاری:

توقع زیاد دلیل عمده مشکلات خانوادگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری گفت: متأسفانه امروز بخش عمده ای از مشکلات خانوادگی ما به دلیل توقع زیاد است در حالی که قناعت به معنای نداشتن توقع مادی از خداوند و خلق خدا در زندگی، یکی از عوامل امنیت و آرامش به شمار می رود.
توقع زیاد دلیل عمده مشکلات خانوادگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا، ظهر امروز در سلسله برنامه های تبلیغی دهه آخر صفرالمظفر حرم مطهر رضوی با تبیین عوامل زیبا زیستن، اظهار کرد: قناعت به منظور نداشتن توقع مادی از خداوند و خلق خدا در زندگی است.

 

 وی با بیان این که در روایات آمده است که قناعت سرمایه بزرگی است، تصریح کرد: قهر با خدا، قهرهای خانوادگی، طلاق ها و بخش عمده ای از مشکلات خانوادگی ما به دلیل توقع زیاد است.

 

عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: وقتی از خدا و دیگران توقع کم داریم ممکن است نباید در مقابل برای آن ها هم کم بگذاریم؛ کسی که برای شما کم گذاشت و در رفتارش نسبت کوتاهی کرد نباید کینه به دل گرفت و درصدد جبران برآمد، بلکه رفتار کریمانه انسان در برابر دیگران معامله با خدا است.

 

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: حتی در سطح رجال سیاسی کشور، جریان ها و حزب ها نیز چنین است و گرفتاری و مشکلات مملکت ما از کینه این جریان ها است.

 

وی افزود: دوم این که در زندگی «کم نیاریم»؛ تقویت این موضوع نیازمند مجالست و همنشینی با خوبان است برای مثال خواهران چادری و با عفت در جمعی که همه چادری هستند، تقویت می شوند در حالی که اگر در مناطقی از شهر که از حجاب مناسبی برخوردار نیستند قرار گیرند ممکن است کم بیاورند.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی ادامه داد: سوم این که «کم بخواهیم»؛ از خداوند و مخلوق او کم بخواهیم تا در زندگی آرامش داشته باشیم و چهارم «مجالست با اهل خیر» است همنشینی با خوبان، ارتباط با مسجدمحله و هبئات مذهبی سبب امنیت و آرامش زندگی می شود.

 

عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا یادآور شد: این موارد سخنان خداوند است که نبی مکرم اسلام(ص) نقل کرده اند و روی در بهشت نیز نوشته شده است./1308/پ202/ب5

ارسال نظرات