۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۳۵۸۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

پیاده‌روی اربعین بزرگترین مانور فرهنگی و سیاسی در مقابل داعش بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که پیاده روی اربعین بزرگترین ضربه را به داعش وارد کرد، گفت: پیاده روی عظیم اربعین بزرگترین مانور فرهنگی و سیاسی در مقابل اقدامات داعش در منطقه بود.
کاظم لطفيان مدير کل سازمان تبليغات اسلامي خراسان جنوبي

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که پیاده روی اربعین بعد از برپایی کنگره جهانی تکفیر، بزرگترین و موثرترین حرکت جهان اسلام در مقابل اقدامات داعش بود، گفت: نهضت و قیام با عظمت امام حسین(ع) تجلی ارزش‌های انسانی، ظهور و بروز عزت‌خواهی، ذلت‌ستیزی و مقابله با ظالمان است به همین دلیل همه آزادی خواهان از هر نژاد، مذهب و نحله فکری به امام حسین(ع) و قیام ایشان ارادت دارند که همین اتحاد و وحدت مذاهب اسلامی در اربعین برای همیشه کمر داعش را شکست و موجب شد داعش با یک مانور فرهنگی عظیم در جهان روبه رو شود و برگزاری این راهپیمایی در امنیت کامل، ناتوانی داعش را در مقابل جهانیان به نمایش گذاشت.

 

وی افزود: قیام امام حسین (ع) پاسخ به ندای فطرت یعنی حق‌جویی، حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی، عزت‌خواهی و کرامت‌جویی است به همین دلیل تمامی انسان های آزاده از سنی تا شیعه و از سیحی تا هندو و یهودی در قیام های خود از این قیام الگو برداری کرده و می کنند.

 

 مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که  اجتماع عظیم اربعین، چهره حقیقی و عدالت طلب اسلام را به جهانیان نشان داد و نهضت عاشورا را به همگان معرفی کرد، افزود: پیاده روی اربعین برای جهانیان تبیین کرد که اسلام دین رحمت و عطوفت است و جز در مقابل ظلم دست به شمسیر نمی برد و در اسلام هیچ چیز بالاتر از عدالت و کرامت انسانی نیست.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به این که نهضت امام حسین(ع) شاکله فکری و اعتقادی شیعیان را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: شیعیان و محبان امام حسین (ع) زیر پرچم هیهات من الذله هیچ‌گاه زیر بار ذلت و خفت نخواهند رفت.

 

وی اظهار کرد: شیعیان و محبان امام حسین(ع) با یزیدیان زمان سازش نخواهند کرد و از عزت و کرامت انسانی خود دست نمی کشند و دشمن هم باید بداند که عاشورا اتفاق افتاد تا به مسلمانان نشان دهد که هرگز به خاطر دنیا دین خود را نفروشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که عاشورا برای همیشه ریشه های تکفیر را خشک خواهد کرد، تصریح کرد: یزیدیان که اندیشه های تکفیری داشتند و یهود نژاد پرست از آن ها برای نابودی اسلامی استفاده می کردند گمان می کردند با شهادت امام حسین (ع) ریشه های اسلام را نابود کنند اما با قیام عاشورا نه تنها اسلام نابود نشد بلکه عاشورا مانند یک شمع تاریکی و ظلمت را روشن کرد و برای همیشه در هر زمان ها پایه های حکومت ظالمان را در معرض لغزش قرار داد و این لغزش ادامه دارد تا امام زمان (عج) با حکومت عدالت جهانی خود برای همیشه حکومت های ظلم و ستم را در دنیا نابود کنند.

 

حجت الاسلام لطفیان یادآور شد: پیاده روی اربعین بزرگترین مانور فرهنگی و سیاسی جهان اسلام در برابر داعش است و این مانور ادامه خواهد داشت تا به نابودی کامل داعش ختم شود./968/ت302/ب5

   

ارسال نظرات