۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۳۵۸۴۷
حجت الاسلام ابوترابی:

شایسته‌سالاری و عدالت‌محوری رسالت نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: شایسته سالاری و عدالت محوری دو رکن مهم و کلیدی در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی در همایش بزرگداشت هفته پژوهش که پیش از ظهر دوشنبه 24 آذرماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: شایسته سالاری و عدالت محوری دو رکن مهم و کلیدی در جامعه اسلامی است.
 
وی در ادامه افزود: به گفته بنیانگذار عظیم الشان انقلاب اسلامی ایران مردم سالاری محور تحقق نظام جموری اسلامی ایران است.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریان های تکفیری در سطح منطقه اظهار کرد: حرکت جریان های تکفیری و تروریستی با نام اسلام در منطقه نشان دهنده این است که نظام سلطه و استکبار جهانی پایگاه خود را به مناطق اسلامی آورده اند.
 
حجت الاسلام ابوترابی افزود: جریان های تروریستی به عنوان بازو و شاخه ای از نظام سلطه هستند و این از جمله تهدیداتی است که منطقه با آن رو به رو است.
 
وی با بیان اینکه  آراستگی و رعایت تقوا از اصول و عوامل انقلاب اسلامی ایران است و اگر از این فرصت به شایستگی استفاده شود در ترویج نقش دین اهمیت ویژه‌ای را ایفا کرده ایم.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان دیدگاه نظریه پردازان غربی گفت: جریان های رادیکالیسم و افراطی اسلامی از درون ناتوان هستند و اقدامات این جریان ها با مدیریت سرویس های اطلاعاتی بیگانه پایان حیات خود را نوید می دهند.
 
حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: اما جریان های اهل فکر و اندیشه معتقد به آموزه های قرآن و عترت هستند و اصل عدالت محوری را مبنای کار خویش قرار می دهند
 
وی افزود: مردم سالاری می تواند راه را برای انتخاب بهتر تعلیم آموزه‌های دینی که برگرفته از آرمان عظیم قرآن کریم است، فراهم آورد و امروزه نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده بالنده پیوند دین و سیاست است./818/پ202/ب4
ارسال نظرات