۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۳۵۸۷۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد؛

اجرای 200 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در حال حاضر 200 پروژه عمرانی با میانگین پیشرفت فیزیکی 60 درصد در بقاع متبرکه استان در حال اجرا است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست خبری با رسانه های استان با بیان این که سال گذشته 64 وقف در استان داشتیم، گفت: این رقم در سال 93 تاکنون به 80 مورد وقف رسیده است.

 

وی با بیان این که امروز نیازمند ترویج فرهنگ وقف بر اساس نیازهای روز جامعه است، افزود: ترویج فرهنگ وقف و امامزادگان بزرگترین مصداق فرهنگ اسلامی در جامعه است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که فرهنگ دینی و اسلامی امروز جامعه ما مدیون امامزادگان است، ادامه داد: نقش امامزادگان در ترویج ارزش های دینی و معنوی در جامعه بسیار اثرگذار است.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فعالیت های اوقاف و امور خیریه در سه بخش اداره موقوفات، بقاع متبرکه و مباحث قرآنی است، گفت: در سال جدید نیز جهت تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی دو کارگروه اقتصادی و فرهنگی در این سازمان تشکیل شد.

 

وی در ادامه با بیان این که تا امروز 14 هزار سند اجازه در این اداره کل تنظیم شد، ادامه داد: از این میزان تا امروز چهار سند اجازه اولیه بوده است که این رقم در سال گذشته شش هزار سند بوده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به دریافت مطالبات این سازمان از اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره کرد و گفت: تاکنون یک میلیارد و 300 میلیون تومان از مطالبات این سازمان دریافت شد.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود از در حال اجرا بودن 200 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه های عمرانی 94 هزار متر مربع زیر بنا دارد.

 

وی ادامه داد: تاکنون برای این پروژه های عمرانی 34 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و میانگین پیشرفت فیزیکی آنها نیز 60 درصد است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که در حوزه موقوفات نیز با همکاری بنیاد توسعه و عمران سازمان 28 پروژه عمرانی در حال اجرا است، گفت: میزان زیر بنای این پروژه های عمرانی 50 هزار مترمربع است.

 

وی با بیان این که برای این پروژه های عمرانی نیز تاکنون 18 میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه های عمرانی به طور میانگین 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود از اخذ 205 سند مالکیت برای موقوفات مازندران در سال جدید خبر داد و گفت: سال گذشته نیز 97 سند مالکیت برای موقوفات استان اخذ شد.

 

وی با بیان این که تاکنون 12 هزار موقوفه استان در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات استان ثبت شد، تصریح کرد: این سامانه دسترسی به اسناد وقفی و همچنین مدیریت منابع را تسهیل می کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود از بازنویسی 20 هزار صفحه وقف نامه موقوفات استان خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج هزار و677 وقف نامه در استان داریم که بین سه تا پنج صفحه است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات