۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۳۵۹۰۷
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

رسانه‏های غربی ظرفیت انعکاس وحدت مسلمین را در اجتماع اربعین نداشتند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن اشاره به سانسور خبری مراسم اربعین توسط رسانه های غربی گفت: رسانه های غربی ظرف نجسی بود که لیاقت مراسم پاک و بی نظیر اربعین حسینی را نداشتند.
حجت الاسلام سيد جلال رضوي مهر
حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تقدیر از راهپیمایان پیاده‏روی اربعین حسینی نقش مدیران امنیتی این مراسم را مهم عنوان کرد و گفت: سربازان گمنامی که شبانه روز اوضاع را رصد کرده و مواظب بودند خون از بینی کسی نیاید کاری بزرگ انجام داده و از حیثیت جمهوری اسلامی و تشیع دفاع کردند.
 
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ادامه داد: فرماندهان ارشد نظامی، رهبران معنوی، دست اندر کاران امور فرهنگی، زائر پذیران مردمی، موکب ها، هیأت ها، آستانه مقدس و تولیت حرمین علوی، عباسی و حسینی مبنی بر کلام، هدایت ها، تدابیر و ارشادات مقام معظم رهبری سبب شد، بزرگترین اجتماع بشری در عصر حاضر به وجود آید.
 
حجت الاسلام رضوی مهر راهپیمایی پیاده از نجف تا کربلا را ارزشمند دانست و اظهار داشت: نغمه لبیک یا حسین در فضای کربلا فریاد حل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) را پاسخ می داد که زمان را درنوردیده و دشمنان را مقهور و مأیوس کرد.
 
این استاد حوزه حضور چشمگیر شیعیان را پشتیبان معنوی دولت ایران و عراق دانست و اضافه کرد: حضور این جمعیت ضربه شستی بر داعش و جهان خواران صهیونیست بود تا بدانند که مردم خود جوش وظیفه خود را در موقعیت های حساس می دانند.
 
وی با یادآور شدن پیش بینی رهبر کبیر انقلاب بر حضور بیست میلیون بسیج مردمی اظهار داشت: آمریکا و صهیونیسم به خوبی پیام این حرکت را دریافتند و در این راهپیمایی بیست میلیونی تمام فراز های زیارت عاشورا که مفهومی ارزشی است مصداق یافت.
 
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم مهمترین نماد راهپیمایی اربعین را نماز جماعت سی کیلومتری ظهر این روز به تأسی از نماز ظهر عاشورای امام حسین عنوان کرد و افزود: اولیای خدا تبسم رضایتمندانه امام زمان (عج) به این حضور را مایه رحمت و مغفرت الهی می دانند.
 
حجت‏الاسلام رضوی مهر هدف همکاری مزدوران داخلی با شیاطین سرسپرده خارجی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران را به ضعف کشاندن اسلام ناب محمدی دانست و ادامه داد: گر چه دوربین های فیلم برداری مراکز مسموم رسانه ای دشمن، از انعکاس این حضور بی سابقه در جهان بشریت امتناع کرد و با این پدیده مردمی خود جوش مذبوحانه، سیاسی و مزورانه برخورد کرد اما باید بداند چشم ها، گوش ها، قلب ها و فطرت های پاک معنی تبلور این اتحاد و انسجام و یکپارچگی را که فریاد حضور و صحنه سازی برای ظهور بود را دریافتند.
 
این استاد حوزه دوربین های رسانه ای غرب را بوق های شیطانی نجسی دانست که توانایی انعکاس این حضور بی نظیر را نداشتند و ادامه داد: گر چه اطاق خلوت صهیونیست و مستشاران نظامی سنای آمریکا از دیدن این حضور در صحنه به وحشت افتادند و از از اطلاع رسانی خودداری کردند و دستور اکید به عدم پخش صحنه صحنه های عشق و شعور از این حضور را در دستور کار همه رسانه های وابسته به سیا قرار دادند اما چشم های تیز بین ملت ها و گوشی های همراه انفرادی افراد این صحنه ها را سینه به سینه، نفر به نفر و کشور به کشور منتقل خواهد کرد.
 
وی با اشاره به کشورهایی که هیأت حاکمه کشور خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده اند گفت: آنها که به عنوان شاهزادگان در کشور خود حکمرانی می کنند و با زر، زور و تزویر به حیات ننگین خود ادامه می دهند نمی توانند بر قلوب ملت خویش مسلط گردند و قلب ها را تسخیر نمایند.
 
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم مراسم اربعین حسینی را حکایتی به یاد ماندنی در عصر کنونی عنوان کرد و افزود: این حکایت در خاطره ها خواهد ماند و تکرار اربعین در اربعین تا ظهور حضرت بقیه الله ادامه خواهد داشت. این راهپیمایی عظیم به ترکیه، هند، پاکستان، سوریه، لبنان و تمامی مبارزان علیه داعش و به زندانیان زیر شکنجه در حکومت آل سعود امید، نشاط و حیات دوباره بخشید.
 
حجت الاسلام رضوی مهر ادامه داد: مبارزان علیه استکبار و نظام سلطه و صهیونیزم یهود در یک روز بیست میلیون انسان آزادی خواه در مکتب پرورش یافته امام حسین(ع) را دیدند و این پیام را درک کردند که ما در این راه هستیم، می توانیم و پیروزیم.
 
این استاد حوزه از زائران درخواست کرد تا وجهه مذهب تشیع را در دید جهان حفظ کنند اظهار داشت: باید از ماهواره هایی که توسط آخوند نماهای مزدور که به دروغ، با بذل و بخشش، سخاوتمندانه القاب آیت الله، علامه و استاد را به خود  داده اند، دشمنان را یاری می دهند و مایه ننگ برای جهان اسلام هستند انتقاد کنیم که چرا با حمله به حریم مذاهب اسلامی، دشمن متحد را فراموش کرده و بین مسلمانان اختلاف افکنی می کنند.
 
وی گفت: نباید عزاداری ها به گونه ای باشد که اهداف عاشورا را تحت الشعاع قرار داده و با خواندن اشعار سخیف، آهنگ های دون مجلس اهل بیت(ع)، پوشش لباس های مزحک، قفل به بدن زدن، قمه زنی، تیغ بر تن کشیدن به مکتب اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) جسارت شود.
 
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ادامه داد: این افراد معلوم الحال، هوا پرست و دور از منطق هرگز نمی توانند هیأت های حسینی، ذاکران حقیقی و شنوندگان بصیر را به خود جلب کنند چرا که ذاکر حقیقی و هوادار دلباخته تنها عاشق امام حسین(ع)، اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت (ع) است و از این جسارت ها ناخشنود خواهد شد.
 
حجت الاسلام رضوی مهر حضور ملیت ها و مذاهب مختلف به همراه ملت ایران و عراق و پیروان مکتب اهل بیت و عزاداری آنان را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: اربعین حسینی تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل ساخت. این اقدام نقاب از چهره آل معاویه، یزید و ابن زیاد زمان زدود و لرزه بر اندام غاصبان فلسطین اشغالی انداخت.
این استاد حوزه در پایان گفت: بیست میلیون نفر زائر کربلای معلی و کسانی که از میادین اصلی شهرها به سوی امام زادگان بالاخص در تهران از میدان امام حسین تا حرم حضرت عبدالعظیم حرکت کردند ادعیه زیارت عاشورا، دعای عهد، زیارت کبیره و آیه های امر به معروف و شهادت طلبی را عینیت بخشیده و به سروش غیبی و آسمانی لبیک گفتند./836/ت302/ج
ارسال نظرات