۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۲۳۵۹۶۴
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

شیعه واقعی کسی است که دشمنان اسلام از رفتارش خشمگین شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف آباد، گفت: در این عصر و زمان شیعه واقعی کسی است که با تمام اعضا و جوارحش در هر پست و مقامی که باشد، بتواند با اعمال و رفتار خود سبب خشم دشمنان اسلام شود.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد جامع نجف آباد، گفت: شهدا نعمت های الهی در این عصر و زمان هستند که باید در برابر این نعمت شکرگزار باشیم.

 

 

وی با قرائت آیه «وَ أَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ» بیان داشت: همان گونه که در آیات الهی نیز اشاره شده باید نعمت های الهی را به زبان آورد و از آنها یاد کرد و یک مرحله از شکر، شکر زبانی است که با بیان نعمت ها، شکرگزار آنها باشیم و در عمل هم باید شاکر باشیم.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به کنگره عظیم اربعین حسینی گفت: حضور این خیل عظیم مشتاقان باید ما را به یاد شهدایی اندازد که با خون خود راه کربلا را باز کردند و باعث این عظمت و عزت شدند و آنان شهیدانی بودند که به عشق امام حسین قدم در این راه گذاشتند و با این که خودشان به کربلا نرسیدند اما با شهادتشان به خود سیدالشهدا ملحق شدند.

 

وی در ادامه بیان داشت: ما در برابر خون این شهیدان باید شکرگزار باشیم و برپایی مجالس و محافل حسینی که یاد شهدا در آنها زنده نگه داشته شود بسیار بااهمیت است و این شهدا باعث شدند که در زمانه ای که یاد و نام امام حسین(ع) در غربت بود، این گونه در دنیا با عظمت و عزت مطرح شود.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به مقام بالای شهدا گفت: شیعه در هر عصر و زمانی عزاداری سیدالشهدا را برپا کرده است، اما عزداری زنده و با روح وجود نداشت و خون این شهیدان باعث بیرون آمدن نام و قیام امام حسین(ع) از غربت شد.

 

وی در ادامه با اشاره به این بند از زیارت عاشورا که «اِنی سِلْمٌ ِلِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَربٌ لِمَنْ حارَبَکُم» افزود: امروز نیز حسین نیاز به یاور دارد و شیعه واقعی کسی است که طبق متن زیارت عاشورا و هم چنین زیارت اربعین در هر لحظه و با هر وسیله ای در رکاب سیدالشهدا باشد و وظیفه ماست که بتوانیم در هر عصری یزید زمان را بشناسیم.

 

امام جمعه نجف آباد، هر کسی با امام حسین(ع) همراه شد و پیوند بست باید حرکتش، نفسش، قلمش و با تمام اعضا و جوارحش باعث خشم دشمنان اسلام شود و ما در هر پست و مقامی که باشیم باید به گونه ای عمل کنیم که نمونه یک شیعه واقعی باشیم.

 

وی در پایان افزود: برپایی محافل مذهبی برای سیدالشهدا و زنده نگه داشتن قیام حضرت در این دوران و عصر و زمان بسیار ضروری و حیاتی ست و این محافل باید به گونه ای باشد که که به اصل هدف امام حسین پیوند بخورد و باید سعی کنیم با برپایی محافلی پویا و زنده بتوانیم پیام کربلا را در این عصر زمان عملیاتی کنیم و در خدمت حجت خدا باشیم./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات