۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۳۵۹۷۰
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

وقف مشارکتی بهترین راهکار برای حل مشکلات جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: وقف مشارکتی یا جمعی وقفی است که می تواند ضمن افزایش سرمایه های اندک موجب افزایش این سنت حسنه در جامعه شده و مشکلات مردم را حل کند.
حجت الاسلام محمد طاهر گرايلي مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، شب گذشته در همایش وقف و رسانه با بیان این که رسانه ها موثرترین نقش را در معرفی و ترویج سنت وقف دارند، گفت: همکاری رسانه ها با سازمان اوقاف در خراسان جنوبی موجب افزایش سنت حسنه وقف در استان شده است.

 

وی افزود: با توجه به این که امروزه درآمد خانواده ها در اثر تورم و مشکلات مختلف کاهش یافته است وقف مشارکتی و جمعی می تواند راهگشای مشکلات کنونی جامعه و افزایش سنت حسنه وقف در جامعه شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که عمر انسان در این دنیا محدود است و انسان باید برای آینده نامحدود(آخرت) خود از این دنیای محدود برداشت کند، ادامه داد: انسان برای این که بتواند میان تولیدات خود در دنیای محدود برای آخرت نامحدود توازن ایجاد کند ناچار است راه هایی را انتخاب کند که این توازن را برقرار سازد که انفاق در معانی عام شامل خمس و زکات و سایر وجوهات شرعی و از همه مهم تر سنت حسنه وقف از جمله انفاق هایی هست که به طور اتوماتیک تا زمانی که دنیا برپاست برای آخرت نامحدود انسان ثواب برقرار می کنند.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این که سنت زیبای وقف را رسول اکرم(ص) و حضرت فاطمه زهرا(س) بنیان گذاری کرده اند، تاکید کرد: وقف تنها صدقه جاریه ای است که آخرت نامحدود انسان را با برداشت از دنیای محدود جبران می کند.

 

وی با بیان این که انسان اگر بخواهد وقف کند می تواند هر چیزی را که داشته باشد از آن استفاده نمی کند ولی قابلیت استفاده دارد را وقف کند، اظهار داشت: بعضی ها فکر می کنند که باید سرمایه آنها زیاد باشد تا بتوانند واقف باشند در حالی که انسان با سرمایه های خیلی اندک هم می تواند وقف کند و در وقف میزان سرمایه اهمیت ندارد.

 

وی ادامه داد: در سال های اخیر به کمک وقف می توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد و موجب توسعه علمی و پژوهشی به وسیله وقف در جامعه شد زیرا گستره وقف و نیت واقف بسیار گسترده است و انسان می تواند با توجه به نیازهای روز در هر حوزه ای وقف کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که باید دیدگاه مردم نسبت به وقف و موقوفه اصلاح شود، یادآور شد: تا زمانی که مردم به موقوفه به عنوان یک وسیله ای که عامل بدبختی است نگاه کنند از سرمایه گذاری در موقوفات و افزایش بهره وری موقوفات خبری نخواهد بود زیرا فکر می کنند با سرمایه گذاری در موقوفه زمینه نابودی سرمایه خود را فراهم کرده اند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات