۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۳۵۹۷۷
معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان مرکزی:

نمایشگاه عکس همراه با کاروان عشق افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی از افتتاح نمایشگاه عکس(همراه با کاروان عشق) خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 100عکس ازهنرمندان به نام و برجسته کشوری هنر عکاسی، بر پا شده است.
همراه با کاروان عشق

رحمت الله کرمی، معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، در رابطه با افتتاح نمایشگاه عکس (همراه با کاروان عشق) گفت: در این نمایشگاه 100عکس ازهنرمندان به نام و برجسته کشوری هنرعکاسی، بر پا گردیده است  که پیاده‌روی زائران نجف تا کربلا در اربعین حسینی برای علاقه مندان مکتب تشیع به نمایش گذاشته  شده است.

 

معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: نمایشگاه عکس همراه با کاروان عشق  بیانگر آئین‌ها، سنن، رسومات و عزاداری میهن اسلامی در سطح کشور است که در فرهنگ‌سرای آیینه اراک برپا شده است.

 

وی ادامه داد: شیعیان همچون رودهایی به هم می پیوندند تا دریای خروشانی از عشق و دلدادگی به خاندان عصمت و طهارت را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش بگذارند.

 

کرمی خاطر نشان کرد: رسانه ها به شکوه و بزرگی مراسم اربعین اذعان و اعتراف می کنند و آن را بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی جهان می‌دانند و همه باید به این مردم مسلمان و عاشق افتخار کنیم و به خود ببالیم.

 

معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: پیاده‌روی زائران نجف تا کربلا در اربعین حسینی و خیل مشتاقان و شیفتگان آستان اهل‌بیت(ع) با حضور پرشور خود در عراق و مسیرهای منتهی به شهر مقدس کربلا نگاه رسانه های جهان حتی غربی‌ها را هم به خود جلب کرد و حضورشان چشم آنها را خیره کرد. 

 

وی ادامه داد: رسانه های جهان حتی غربی ها این بار نتوانستند حضور و خروش میلیونی شیعیان را نادیده بگیرند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این راستا، ضروری دانست این رویداد بزرگ و تاریخی را در به تصویر بکشد و عکس های پر افتخار و زیبای عاشقان حسینی را در دید علاقه مندان مکتب تشیع در نمایشگاه عکس همراه با کاروان عشق قرار دهد.

 

معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مراسم اربعین یکی از بزرگ‌ترین زیارت‌های جهان بود و میلیون ها شیعه با به خطر انداختن جان خود به عراق سفر کردند و شگفت انگیزترین رویداد تاریخ را رقم زدند.

 

وی افزود: پیاده‌روی زائران نجف تا کربلا در اربعین حسینی به عنوان بزرگ‌ترین رویداد جهان تشیع است و ما در هر جایگاه و مقامی که هستیم باید به هر نحو تصاویر کاروان عشق را به نمایش بگذاریم.

 

کرمی ادامه داد: نمایشگاه عکس پیاده‌ روی زائران نجف تا کربلا، بین الحرمین و حرم مطهر حضرت ابا عبدالله حسین(ع) و حضرت عباس (س) تا پایان ماه  صفر، در نگارخانه فرهنگ‌سرای آیینه اراک در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است./842/ت302/ب6

ارسال نظرات