۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۳۵۹۸۴

24 هزار فعال قرآنی در آذربایجان شرقی ساماندهی شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 24 هزار نفر تحت پوشش فعالیت های قرآنی استان فعالیت دارند.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع مدیران مؤسسات و خانه های قرآنی استان با بیان این‌که باید مفاهیم غربی و اروپایی از کتاب های درسی حذف شوند، گفت: در نظام آموزشی کشور باید از مفاهیم دینی و تدریس کتبی همچون صحیفه سجادیه بیش از پیش استفاده کنیم.

 


وی با بیان این‌که 24 هزار نفر تحت پوشش فعالیت های قرآنی استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: امسال بیش از 10 هزار نفر در رشته قرائت و دو هزار نفر در رشته حفظ از سوی این اداره کل آموزش دیده اند که این تعداد در سال‌های آینده افزایش خواهد داشت.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تعداد حافظان دارای مدرک تخصصی در استان را 195 نفر عنوان کرد و گفت: تعداد حافظان 10 یا 20 جزء در استان، 282 نفر است، ضمن این‌که سال گذشته 120 محفل قرآنی در سراسر استان برگزار شد که امسال به ویژه در دهه فجر تعداد این محافل قرآنی را افزایش خواهیم داد.

 


سعیدشبستری خیابانی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در سخنانی با بیان این‌که اهمیت مباحث قرآنی آن چنان که باید و شاید در کشور احساس نمی شود، گفت: جایگاه قرآن و مباحث قرآنی در جامعه نهادینه نشده است؛ مسلمانان دیگر کشورها نیز آن چنان که باید به قرآن و مفاهیم والای آن عمل نمی کنند.

 


وی با اشاره به فعالیت برخی گروهک های تکفیری همچون داعش، گفت: اعضای این گروهک ها که هنگام ارتکاب جنایات خود از لفظ بسم الله، لا اله الا الله و چنین عباراتی استفاده می کنند، در حقیقت از قرآن سوء استفاده می کنند، تفسیر به رأی از آیات قرآنی معضلی جدی برای جوامع اسلامی است.

 


شبستری خیابانی با انتقاد از سوق دادن مساجد به فعالیت های اقتصادی اعلام کرد: مساجد بزرگترین پایگاه های فرهنگی هستند و باید فعالیت های فرهنگی در آن ها بیش از پیش افزایش یابد، افزون بر این افزایش حسینیه و تکیه ها در بعضی مواقع موجب می شود عزاداری ها به خارج از مساجد سوق داده شوند.

 


معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از تکنولوژی های روز در اشاعه فرهنگ قرآنی تأکید کرد و گفت: باید سازمان ها و ارگان های فعال در حوزه قرآن، در شبکه ها و فضاهای مجازی نیز حضور داشته باشند و حتی الامکان در گستره وسیع، پیام های دینی و قرآنی ارسال کنند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات