۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۳۵۹۸۵
استاد حوزه علمیه:

عفاف و حجاب بهترین سپر حفاظتی در برابر انحرافات اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تأکید بر ترویج بیش از پیش عفاف و حجاب در بین مردان و زنان جامعه، گفت: عفاف و حجاب بهترین سپر دفاعی در برابر انحرافات اجتماعی محسوب می شود.
حجت الاسلام مهرپويان- گفتمان ديني حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام مهدی مهرپویان، استاد حوزه علمیه بجنورد امروز در گفتمان دینی که با موضوع حجاب و عفاف در محل آموزشگاه دخترانه بصیرت برگزار شد، اظهار داشت: حجاب و عفاف دو ارزش برتر در جامعه بشری و به ویژه در جوامع اسلامی اسلامی هستند که نقش زیادی در ارتقای شاخص های برتر انسانی در هر جامعه دارند.

 

وی با اشاره به تفاوت های حجاب و عفاف، اضافه کرد: حجاب امری ظاهری و مبتنی بر جسم افراد است که از اعتقادات و باورهای درونی فرد برخاسته اما عفاف در واقع خود نوعی حجاب درونی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام مهرپویان عفاف را پوششی درونی دانست که انسان را از گناه باز می دارد و حجاب ظاهری یکی از جلوه های آن به شمار می رود.

 

به گفته وی حفظ چشم، زبان، قلب، گوش و همه اعضا و جوارح بدن از ارتکاب به هر گونه خطا و گناه در واقع حاصل این عفت و حجاب درونی افراد بوده که در نهاد مردان و زنان وجود دارد و باید حفظ و در مسیر درست تقویت شود.

 

حجت الاسلام مهرپویان با بیان این که عفاف ریشه حجاب است، اضافه کرد: حجاب ظاهری میوه و ثمره عفاف درونی است و در واقع این دو مهم از نظر اسلامی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

 

وی اضافه کرد: ممکن است برخی از افراد حجاب ظاهری داشته باشند اما عفاف و طهارت باطنی را در درون خود ایجاد نکرده باشند همان طور که عکس این موضوع نیز صادق بوده و امکان دارد شماری حجاب و عفاف درونی داشته باشند اما این موضوع در ظاهر آنها متجلی نشده باشد.

 

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که سفارش اسلام داشتن حجاب و عفاف درونی و ظاهری است، خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب بهترین سپر دفاعی در برابر انحرافات اجتماعی مردان و زنان محسوب می شود.

 

وی رعایت عفاف و حجاب از سوی مردان و زنان را یکی از ضروریات دین مبین اسلام برشمرد و گفت: عفاف به عنوان یک ارزش درونی و صفت والای اخلاقی و حجاب به عنوان عمل ظاهری عفاف جایگاه ویژه ای در آموزه های اسلامی دارد و توجه مناسب و صحیح به آن نقش غیرقابل انکاری در رفع مشکلات اجتماعی و اخلاقی جامعه دارد.

 

حجت الاسلام مهرپویان با بیان این که یکی از دلایل بدحجابی در جامعه عدم توجه کافی به آموزه های اسلامی مرتبط با عفاف و حجاب است، اضافه کرد: در قرآن کریم و آموزه های دینی تأکید فراوانی بر حیا در گفتار، رفتار، پوشش، حرکت و انجام امور روزمره زندگی اجتماعی شده که می بایست از سوی مردان و زنان به تناسب رعایت شود.

 

وی در ادامه با یادآوری نقشه های دشمنان که با هدف کم رنگ کردن عفاف و حجاب در جامعه با استفاده از ابزارهای نوین فرهنگی اجرا می شود، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام توطئه های فراوانی برای از بین بردن فرهنگ عفاف و حجاب در بین جوامع اسلامی طراحی کرده اند و به همین دلیل نیز لازم است مسؤولان و متولیان، خانواده ها و خود افراد در این زمینه کاملا هوشیار و آگاه باشند.

 

گفتنی است، در ادامه این گفتمان دینی حجت الاسلام مهدی مهرپویان، استاد حوزه علمیه بجنورد به سؤالات و شبهات دانش آموزان دختر شرکت کننده در این گفتمان دینی پیرامون موضوع حجاب و عفاف پاسخ داد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات