۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۳۶۰۱۰
حجت‌الاسلام ابوترابی:

دانش و علم راه رسیدن به حقیقت است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: دانش و علم پرچمدار راه رسیدن به حقیقت در عرصه زندگی است و وظیفه ما فهم حق و تسلیم در برابر آن است.
حجت الاسلام ابوترابي فرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نشست علمی بررسی نقش حوزه و دانشگاه با موضوع تحول در علوم انسانی و مراسم یاد بود روحانی شهید آیت الله مفتح که پیش از ظهر سه شنبه 25 آذرماه در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: نباید هوا و هوس و گرایش سیاسی به عقاید ما جهت دهد.
 
وی افزود: اگر در این عرصه ما به حق آراسته شویم وحدت حوزه و دانشگاه شکل می گیرد.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مرحوم ابوترابی، گفت: ایشان معتقد بودند که در حل اختلافات، فردی که اعلم است البته به جز موارد استثانی مؤاخذه شود.
 
حجت الاسلام ابوترابی منشأ اختلافات را در دو مورد ذکر کرد و افزود: منشأ اختلافات اول در حیات عقلانی و انسان های جویای حقیقت است و دوم خودخواهی و سرکشی عده ای به اختلافات دامن می زند.
 
وی با اشاره به سخنان حضرت آیت الله جوادی آملی، بیان کرد: تربیت، تهذیب و اصلاح نفس از کلید واژه های رسیدن به وحدت است و راه را برای رسیدن به حقیقت هموار می کند.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی به اشاره به اهمیت و جایگاه علوم انسانی افزود: علوم انسانی انسان ها را تربیت و آنها را آراسته به دانش و تقوا می کند.
 
حجت الاسلام ابوترابی گفت: دانش و علم پرچمدار راه رسیدن به حقیقت در عرصه زندگی است و وظیفه ما فهم حق و تسلیم در برابر آن است.
 
وی افزود: انبیا روح حق خواهی و تسلیم بودن حق در برابر شناخت را در جان انسان ها نهادینه کردند.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره دو گروه که حق را نمی داند و گروهی که حق را می دانند، اما به آن عمل نمی کند، گفت: ما حوزویان بیش از گروه‌های دیگر در معرض خطر هستیم.
 

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه افزود: چالش های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی محصول فقدان پیوندها در تصمیم گیری است، از این رو نباید هیچ تصمیمی بدون پیوست علمی صورت گیرد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات