۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۳۶۰۱۶
رییس پژوهشکده علوم انقلاب اسلامی:

بهره گیری از ظرفیت سیره نبوی و ائمه معصومین رسالت دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشکده علوم انقلاب اسلامی کشور با تأکید بر این که دانشگاه باید رسالت خویش را حفظ کند، گفت: بهره گیری از ظرفیت سیره نبوی و ائمه معصومین رسالت دانشگاه است.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مهدی مطهر نیا، رییس پژوهشکده علوم انقلاب اسلامی کشور، صبح امروز، در همایش ملی سبک زندگی حضرت زینب(س) که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد برگزار شد، گفت: باید نسل جوان و نوجوان با سیره ائمه معصومین(ع) آشنا شوند.

وی با بیان این که بررسی و تأمل بر سنت و سیره امامان سبب سعادت بشر می شود، تأکید کرد: سیره ائمه(ع) در حوزه و دانشگاه باید به عنوان اسوه معرفی شود.

مطهرنیا با بیان این که بهره گیری از ظرفیت سیره نبوی و ائمه معصومین رسالت دانشگاه است، افزود: مسؤولان دانشگاه ها باید توجه داشته باشند که بارزترین ویژگی دانشگاه قدم گذاشتن در مسیر حق است.

وی با بیان این که دانشگاه باید رسالت خویش را حفظ کند، خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه ها نتوانند از سیره نبوت و امامت به عنوان ذخایر پرفایده جهت تربیت و انسان سازی استفاده نکند، رسالت خود را به جا نیاورده اند.

رییس پژوهشکده علوم انقلاب اسلامی کشور با تأکید بر تربیت دینی دانشجویان ابراز داشت: ترویج و تبیین سیره و منش ائمه معصومین(ع) بهترین الگو در حوزه دانش، رفتار و اخلاق است.

وی با اشاره به این که خداوند متعال سرمایه های عظیم را جهت هدایت بشر و سعادت آن قرار داده است، ابراز داشت: دانشگاه ها در این راستا باید توجه ویژه ای داشته باشند.

مطهرنیا در پایان خاطرنشان کرد: قدم گذاشتن در مسیر حق بارزترین وظیفه دانشگاه است و این نهاد باید توجه ویژه ای به الگوها داشته باشد./9451/پ203/ب2

ارسال نظرات