۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۳۶۰۲۹
مدیرکل اوقاف لرستان:

رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف نقش محوری دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان این که فرهنگ وقف به خوبی در استان رواج یافته است، گفت: رسانه ها در این راستا نقش بسزایی بر عهده دارند.
حجت الاسلام خاکباز ، مدير کل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکبار، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، ظهرامروز، در همایش وقف و رسانه که در خانه معلم خرم آباد برگزار شد، گفت: اقدامات اوقاف بدون حضور رسانه ها گسترش نمی یابد.

وی با بیان این که نهاد اوقاف وظیفه خویش را انجام می دهد، افزود: اگر اصحاب رسانه نقش آفرینی نکنند اقدامات اوقاف در راستای تبیین فرهنگ وقف تأثیری ندارد.

حجت الاسلام خاکباز با بیان این که رسانه ها به عنوان بازوی ارزشمند و توانمند در راستای برنامه های فرهنگی هستند، عنوان داشت: رسانه ها در توسعه و تبیین فرهنگ وقف نقش محوری دارند.

وی با اشاره به این که به مناسبت سالروز ازدواج علی(ع) و حضرت زهرا(س)، سازمان اوقاف لرستان شرایط ازدواج یک زوج بی بضاعت را فراهم کرد، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه در این راستا به خوبی نقش آفرینی کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: انتشار خبر از سویی اصحاب رسانه و مطبوعات موجب شد، شخصی دو میلیارد تومان در راستای ازدواج جوانان در استان وقف کند.

وی با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: حضور رسانه موجب افزایش آگاهی مردم در زمینه های گوناگون می شود.

حجت الاسلام خاکباز تأکید کرد: تقویت ارتباط رسانه و روابط عمومی در تقویت فرهنگ وقف در جامعه بسیار اثرگذار است.

وی افزود: تقویت ارتباط اصحاب رسانه با اوقاف و امور خیریه استان باید مورد توجه روابط عمومی این نهاد قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه یادآور شد: در این استان تاکنون 75 مورد وقف انتفاعی و منفعتی به ثبت رسیده است که امید است با همکاری اصحاب رسانه این آمار افزایش یابد.

همچنین در این همایش سایت تور مجازی بقعه متبرکه محمدبن حسن در الیگودرز رونمایی شد.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به این که کل فضای بقعه متبرکه محمدبن حسن 200 مترمربع بوده است، افزود: اکنون با همکاری خیران به 2 هزار متر تبدیل شده است.

وی با بیان این که این امام زاده ماکت کوچکی از بارگاه امام رضا(ع) است، تصریح کرد: اوقاف لرستان در راستای آسفالت جاده این بقعه، 500 میلیون تومان هزینه کرده است و استانداری لرستان در راستای زیرسازی جاده همکاری بی نظیری داشته است./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات