۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۳۶۰۳۶

اعلام فراخوان مقاله بهجت فقیهان در گیلان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از فراخوان عمومی مقاله بهجت فقیهان در استان خبر داد.
حضرت آيت الله بهجت (ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان به مناسبت گرامیداشت  ارتحال حضرت آیت الله محمدتقی بهجت فومنی یک دوره مسابقه مقاله نویسی در استان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به محورهای مقاله، تصریح داشت: تقوا و خودسازی، عبادت، صبر و توکل، زهد ساده زیستی، واجبات و ترک محرمات، زیارت و توسل، تواضع و فروتنی، سیر و سلوک فردی و اجتماعی از موضوعات و محورهای فراخوان مقاله است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، به ویژگی های اخلاقی و عرفانی آن عالم وارسته پرداخت و خاطر نشان کرد: همه ما برای معرفی حضرت آیت الله بهجت(ره) باید تلاش کرده تا جوانان به ویژگی های اخلاقی آن عارف واقعی آشنا شوند.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده این مرجع بزرگ را شخصیتی بی‌نظیر در اسلام دانست و افزود: عالم برجسته ای همچون آیت الله بهجت(ره) یک انسان جامع و کامل به همه معنا بودند که برای همه ادوار می تواند الگو قرار گیرد.

 

وی به جایگاه علمی و عرفانی حضرت آیت الله بهجت(ره) اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه باید بیشتر از آثار و سیره عملی این عالم فقید در جهت پرروش طلاب مهذب و عالم بهره گیرند.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که گیلان در تاریخ مهد پرورش فرهیختگان و علمای بنام بود، گفت: بزرگان دینی و فرهنگی بسیاری در نقاط مختلف کشور به ویژه گیلان وجود دارد که متأسفانه این شخصیت‌های بزرگ علمی آن گونه که شأن آنها بود به مردم شناسانده نشده اند.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که حضرت آیت الله بهجت(ره) تنها متعلق به ایران نیست بلکه به همه جهان اسلام تعلق دارد، تصریح کرد: باید اندیشه های تعالی بخش این مرجع بزرگ در سراسر دنیای اسلام تبلیغ شود.

 

وی جامعه امروز را تشنه اندیشه های ارزشمند حضرت آیت الله بهجت(ره) دانست و خاطرنشان کرد: باید آثار علمی و مقامات عرفانی این فقید عالی‌قدر بیشتر در اختیار جامعه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده حضرت آیت الله بهجت(ره) را عبد صالح خدا دانست و ادامه داد: این عالم وارسته همه عمر پربرکت خود را برای رضای الهی صرف کرد و حتی یک لحظه نیز از نام خداوند غافل نبود. 

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان یادآور شد: با توجه به استقبال شرکت کنندگان، مهلت ارسال مقاله تا پایان آذر ماه تمدید شده است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات