۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۳۶۰۶۵
در آستانه هفته وقف؛

همایش یاوران وقف در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: در آستانه فرا رسیدن هفته وقف، همایش یاوران وقف در بجنورد برگزار می شود.
همايش وقف و رسانه در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی امروز در نشست هماهنگی برگزاری برنامه های هفته وقف در استان، اظهار کرد: همایش یاوران وقف در استان خراسان شمالی چهارشنبه 26 آذرماه به منظور تجلیل از اصحاب وقف، متولیان موقوفات، خادمان مساجد و هیأت امنای امامزادگان و بقاع متبرک این استان برگزار می شود.

 

وی، محل برگزاری این همایش استانی را شبستان فاطمه الزهرا(س) حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) اعلام کرد و افزود: در این همایش حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان سخنران ویژه به ایراد سخنرانی پیرامون موقوفات استان و کشور خواهد پرداخت.

 

حجت الاسلام سهرابی، مهم ترین هدف برگزاری این همایش را تقدیر از افرادی دانست که در زمینه ایجاد وقف، توسعه موقوفات، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و شکوفایی موقوفات در سطح استان فعالیت کرده اند.

 

وی همچنین از افتتاح نمایشگاه هفته وقف در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) بجنورد همزمان با آغاز این همایش خبر داد و افزود: در این نمایشگاه عملکرد بخش های مختلف اداره کل اوقاف و امور خیریه و ادارات شهرستانی اوقاف در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف به برنامه های پیش بینی شده برای این هفته در خراسان شمالی پرداخت و گفت: امسال هفته وقف از بیست و نهم آذر تا پنجم دی ماه در کشور برگزار می شود و در این استان نیز به تناسب شعارهای این هفته برنامه هایی برای اجرا در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان این که در این راستا شنبه 29 آذر با عنوان وقف، عمل امینانه به نیات واقفان و رفع نیازهای بشری نامگذاری شده است، اضافه کرد: در این روز در مرکز استان نشست های صنفی با بازاریان و خیران برای توسعه وقف و اجرای درست نیات واقفان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که یکشنبه 30 آذر و دومین روز هفته وقف با نام وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع) نامگذاری شده است، گفت: در این روز که همزمان با رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) است، تجمعات لبیک یا رسول الله(ص) در امامزاده ها و بقاع متبرک شاخص این استان برگزار خواهد شد.

 

وی با یادآوری این که دوشنبه اول دی با عنوان وقف، علم و فن آوری و نقش حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، افزود: به این مناسبت در این روز برنامه نشست با نخبگان حوزه های علمیه و دانشگاه های استان در زمینه وقف برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: در روز سه‌شنبه دوم دی که با عنوان وقف، تجلی مودت اهل بیت(ع) با تکریم امامزادگان نامگذاری شده با توجه سالگرد شهادت امام رضا(ع) برنامه های عزاداری و سوگواری در امامزاده های استان برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که چهارشنبه سوم دی ماه با عنوان وقف، جهاد اقتصادی و ارتقای بهره‌ وری موقوفات نامگذاری شده است، گفت: در این روز برنامه هایی نظیر غبارروبی امامزاده ها و بقاع متبرکه با حضور خانواده های شهدا و جانبازان در استان پیش بینی شده است.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی در روز پنج‌ شنبه چهارم دی که به نام وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت های اجتماعی نامگذاری شده نیز ضمن بازدید از موقوفه های شاخص استان، ساختمان حوزه علمیه تخصصی امام خامنه ای(مدظله العالی) بجنورد کلنگ زنی می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی افزود: روز جمعه، آخرین روز هفته وقف نیز به نام روز وقف، نهاد ممتاز دینی، نشر فرهنگ قرآنی نام گذاری شده که در این روز برنامه هایی چون برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم، محافل انس با قرآن و ... در استان پیش بینی شده است./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات