۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۳۶۱۲۴
آیت الله نظری:

وحدت حوزه و دانشگاه موجب پویایی و بالندگی نظام اسلامی می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود با بیان این وحدت حوزه و دانشگاه موجب پویایی و بالندگی نظام اسلامی می شود، تصریح کرد: همه تلاش دشمنان ایجاد تفرقه و جدایی میان این دو رکن مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
آيت الله نظري خادم الشريعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در واحد جویبار با بیان این که آثار حیات در انسان حرکات و ادراک است، گفت: حرکات بعد مادی و جسمی است، اما ادراک فهم و علم مربوط به روح است.

 

وی با اشاره به این که علم اقسامی دارد و پیشرفت جهان بستگی به علم داشته و در رأس قرار دارد، افزود: دو عامل موضوع و نتیجه علوم را از هم جدا می کند، اما هر علمی اگر با صداقت باشد دنیای بشر را آباد و بشر را آزاد می‌کند، اما اگر صداقت نباشد آشفتگی و ویرانی به دنبال دارد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که همه آنچه که به مفهوم خدمت به بشریت است در صدق و عقل خلاصه می‌شود ، تصریح کرد: همین نظر در ظهور حضرت صاحب زمان(عج) نیز صادق است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه افزود: علم، دانشگاه و حوزه باید دارای کمال باشد و آن کمال ایمان، پاکی روح و صداقت است و در نهایت از خیرخود گذشتن و خیر دیگران را خواستن است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز شیعه در جهان عزت و جایگاهی ارزشمند دارد، بیان داشت: شیعیان جهان فداکار و با استقامت هستند و این نشانه وجود ایمان و منشأ کمال است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه خاطرنشان کرد: در رأس خدمات علمی جهان علم دین است، چون همه جهات مادی، فردی، جمعی و دنیوی و اخروی را رسیدگی می‌کند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود با بیان این وحدت حوزه و دانشگاه موجب پویایی و بالندگی نظام اسلامی می شود، تصریح کرد: همه تلاش دشمنان ایجاد تفرقه و جدایی میان این دو رکن مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات