۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۳
کد خبر: ۲۳۶۱۷۱

مرحله مدرسه‌ای رقابت‌های قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه گفت: ­­مرحله مدرسه‌ای رقابت‌های قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران الزهرا(س) با حضور 150 نفر از طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.
راضيه پورحيدر، مدير حوزه علميه الزهرا اروميه

راضیه پورحیدر، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری مرحله مدرسه‌ای مسابقات قرآنی در حوزه‌های علمیه سراسر کشور، اظهار داشت: همزمان در تمامی مدارس علمیه خواهران مرحله اول مسابقات قرآنی ویژه طلاب برگزار شد.

 

وی افزود: طلاب در پایه های مختلف در این دوره از مسابقات در چهار رشته قرائت، تبیان، مفاهیم و اشراق با هم به رقابت پرداختند.

  

پورحیدر با اشاره به تعداد طلابی که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 150 نفر از طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) در این مسابقات شرکت کردند که در صورت گذران نوبت اول به نوبت دوم مرحله مدرسه‌ای مسابقات و سپس به مرحله استانی راه می‌یابند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه با اشاره به اختصاص هر رشته قرآنی به یک پایه درسی سطح یک، تصریح کرد: پایه‌های اول و دوم در رشته قرآئت، پایه سوم در رشته تفسیر و پایه چهارم در رشته‌های مفاهیم و اشراق شرکت کردند.

 

وی ادامه داد: در رشته تفسیر منبعی که مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفت، تفسیر نور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی است.

 

پورحیدر گفت: نوبت اول رشته مفاهیم این دوره به نام نسیم در مورد ترجمه کلمات قرآنی و رشته اشراق با موضوع حفظ احادیث و آیات موضوعی برگزار شد.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) اعلام کرد: زمان برگزاری نوبت دوم این دوره از مسابقات قرآن طلاب سوم دی ماه است./936/ت302/ب4

ارسال نظرات