۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۲۳۶۱۷۴
حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی مطرح کرد؛

امام حسین مظهر و جلوه خاص رحمت الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام حسین(ع) مظهر و جلوه خاص رحمت الهی هستند، گفت: امام صادق(ع) (ع) می فرمایند امام حسین (ع) مظهر رحمت خاصه الهی هستند و ایشان به هرکس که نظر کنند زندگی او را متحول و دگرگون می کنند.
علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر علوی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در برنامه تلویزیونی یاد خدا از شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این که امام حسین(ع) مظهر رحمت خداوند هستند و امام صادق(ع) می فرمایند خداوند به امام حسین(ع) توجه ویژه ای داشته اند و ایشان را مظهر رحمت خاصه خود قرار داده اند، گفت: به همین خاطر است که امام حسین(ع) کشتی نجات هستند و به هرکس که نظر کنند زندگی او متحول و دگرگون می شود.

 

وی افزود: به همین دلیل که امام حسین(ع) مظهر رحمت الهی هستند و زیارت ایشان دارای ثواب زیادی است و هر کس ایشان را زیارت کند برابر با یک حج عمره و هر نذری که انسان برای ایشان انجام دهد برابر با 70 ثواب است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که امام حسین(ع) تنها امامی هستند که بیشتر مردم برای ایشان بدون هیچ تمنایی نذر می کنند، ادامه داد: این موضوع نشان رحمت خاص خداوند به امام حسین(ع) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان این که روزی شخصی از امام زین العابدین(ع) پرسید در تعجب هستم از گروهی که نجات می یابند و هلاک نمی شوند زیرا عوامل هلاکت بسیار زیاد است، افزود: امام سجاد(ع)  در پاسخ به این مرد گفت من در تعجبم از کسانی که با وجود گستره بی نهایت رحمت الهی هلاک می شوند زیرا رحمت خداوند بر غضب او پیشی گرفته است.

 

وی اظهار داشت: نشانه های رحمت خداوند بسیار وسیع است که در قرآن کریم به آن اشاره شده و در قرآن کریم کلمات مر بوط به رحمت الهی 777 بار تکرار شده در حالی که در مورد غضب الهی در قرآن 22 آیه آمده است که این موضوع حکایت از گسترده تر بودن رحمت الهی در برابر غضب خداوند دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ستار العیوب بودن و پوشاندن گناه بندگان، ثواب دادن به نیت های خیر آدمی بدون انجام آن عمل، تحمل بلاها و سختی ها، بخشش بی حساب خداوند نسبت به بندگان، غفران و پذیرش توبه بندگان پس از گناه و زیارت امام حسین(ع) را از نشانه های رحمت خداوند در جهان هستی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان این که رحمت خداوند به وسیله توبه شامل بخشش تمامی گناهان انسان می شود، گفت: خداوند تمامی گناهان انسان را به وسیله رحمت بی حساب خود به جز شرک می بخشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در تمامی ادعیه و اعمالی که رحمت خداوند را برای انسان به دنبال می آورد هیچ چیز نمی تواند جای ثواب زیارت امام حسین(ع) را بگیرد و ثواب زیارت امام حسین(ع) برای انسان مانند کشتی نجات عمل کرده و زمینه رستگاری و تحول حالات روحی و درونی آدمی را فراهم و با وجود رحمت بی کران و ثواب زیارت خاصه امام حسین(ع) هیچ کس حق ندارد از رحمت الهی مأیوس شود./837/پ202/س

ارسال نظرات