۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۳۶۱۸۵
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

مربیان نقش تربیتی خویش را با بصیرت انجام دهند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که اولیا و مربیان دو بال نیرومند در تربیت دانش آموزان هستند، گفت: مربیان و اولیا باید نقش تربیتی خویش را با بصیرت انجام دهند.
تعليم و تربيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی لرستان، صبح امروز، در دیدار با مربیان و اولیا مدرسه افشین وحدت شهرستان خرم آباد، گفت: تعلیم و تربیت نیاز ضروری بشر است.

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت است، بیان داشت: مربیان و اولیا با توجه به نقش حساسی که در راستای تربیت دانش آموزان دارند باید تلاش کنند نقش تربیتی خویش را با بصیرت انجام دهند.

حجت الاسلام غلامی با بیان ویژگی های تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام افزود: انسان در طول حیات خویش نیازمند تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به این که نهاد خانواده و مدارس در تربیت فرزندان نقش بسزایی دارند، خاطرنشان کرد: از اهداف تعلیم و تربیت فرزند در خانه و مدرسه، آماده سازى او براى زندگى در اجتماع و تعقیب اهداف جامعه الهى است.

حجت الاسلام غلامی در ادامه خاطرنشان کرد: تربیت فرزند به معناى فراهم آوردن مقدمات لازم براى به فعلیت رسیدن قواى او در راه تقرب به خداوند است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که تربیت بالاتر از تعلیم است، عنوان داشت: تربیت و تزکیه نیاز آحاد مردم جامعه است.

وی با بیان این که مربیان همزمان با تعلیم به تربیت دانش آموز توجه داشته باشند، افزود: منظور از تربیت و تعلیم، تربیت دینی آنان است.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که مربیان و والدین در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان رسالت سنگینی بر دوش دارند، خاطرنشان کرد: نباید نسبت به این وظیفه خطیر و حساس خویش بی تفاوت باشیم.

وی با اشاره به این که اولیا و مربیان دو بال نیرومند در تربیت دانش آموزان هستند، خاطرنشان کرد: این دو به تنهایی نمی توانند نقش مؤثری در تربیت دانش آموزان داشته باشند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که دانش آموزان امید های آینده این جامعه هستند، افزود: تربیت آنان در کنار تعلیم بسیار مهم است؛ چراکه آینده را آنان باید بسازند./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات