۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۳۶۱۸۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

عدالت در جامعه مهم ترین سیره اجتماعی امام علی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که برگزاری همایش سیره علوی فرصتی مناسب برای تبیین سیره و سنت اهل بیت(ع) به ویژه امام علی(ع) در جامعه است، گفت: عدالت و حفظ وحدت در جامعه مهم ترین سیره اجتماعی امام علی(ع) است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری همایش ملی سیره علوی در استان بیان داشت: دولت‎مردان حکومت‌داری حضرت علی(ع) را الگو قرار دهند.

وی با بیان این که امام علی(ع) در روش حکومت‌داری خویش به عدالت معنا بخشید، افزود: عدالت در جامعه مهم ترین سیره اجتماعی امام علی(ع) است که باید مورد توجه دولت‎مردان قرار گیرد.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: دولت‎مردان باید توجه داشته باشند که عدالت اقتصادی و اجتماعی، فقرزدایی، رفاه، پیشرفت، مبارزه با مفسدان اقتصادی و غارت‌گران بیت‌المال لازمه موفقیت در عرصه مدیریتی، رشد و تعالی جامعه است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرعمادی با بیان این که امام علی(ع) مظهر عدالت است، عنوان داشت: ایشان عدالت را در ابعاد گوناگون در جامعه اسلامی نهادینه کرد.

امام جمعه خرم آباد یادآور شد: مسأله عدالت اساس حکومت امام علی(ع) بوده و مدارای با مردم از اصولی است که ایشان بر آن همواره تأکید داشته‌ است.

وی با اشاره به این که بهترین روش درست حکومت داری در تبعیت از امام علی(ع) است، بیان داشت: دولت‎مردان باید در حکومت‌داری حضرت علی(ع) را الگوی خویش قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که امام علی(ع) انسانی کامل برای الگوگیری بشریت است، تأکید کرد: شناسایی و حرکت در مسیر اهل‌ بیت(ع) وظیفه آحاد مردم جامعه است.

وی چراغ راه و هدایت جامعه اسلامی را پیروی از سیره و روش امام علی(ع) بیان کرد و خاطرنشان کرد: باید در مقام عمل از راه و زندگی اهل‌‌بیت(ع) سرمشق بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تمسک به سیره علوی را راه نجات امت اسلامی دانست و افزود: توجه به آموزه‌های اصیل اسلامی و دینی بستر مناسبی برای رشد و پیشرفت در عرصه های گوناگون است.

گفتنی است، ششمین همایش ملی سیره علوی، دی‌ماه سال جاری به‌همت جهاد دانشگاهی لرستان در سه بخش فرهنگ، اقتصاد، مدیریت و سیاست برگزار خواهد شد./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات