۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۳۶۱۹۰
آیت‌الله نوری همدانی:

حادثه سیدنی توطئه دشمنان برای بدنام کردن تشیع و روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی به حادثه شهر سیدنی واکنش نشان داد و آن را نقشه دشمنان برای بدنام کردن روحانیت و تشیع دانست و گفت: دشمنان در سیدنی یک فرد را با لباس روحانیت نشان داده و قصد دارند به این وسیله روحانیت و تشیع را بدنام کنند.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدویت در سراسر کشور با انتقاد از کم کاری رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در بیان اخبار حوزه‌های علمیه و مسأله مهدویت گفت: ما با عربستان سعودی، وهابیت، تکفیری‌ها و آل خلیفه روبرو هستیم، این‌ها همه نوکران آمریکا بوده و برای کوبیدن تشیع متحد شده‌اند.

 

وی افزود: دشمنان به ایجاد شبهات مختلف می‌پردازند که باید به سوالات آنها پاسخ داد؛ تا صدا و سیما در اختیار نباشد، اراده، فکر و اندیشه‌های مهدویت به وسیله رسانه جمعی جهانی بیان نشود نمی‌توان کار زیادی کرد؛ زحمات افراد در عرصه مهدویت را باید به دنیا رساند.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که یک رسانه قوی جهانی باید به وسیله فضلا و محققان مطالب مختلف تشیع به ویژه مهدویت را به جهانیان مطرح کند، بیان داشت: باید رسانه قوی مربوط به حوزه وجود داشته باشد؛ رسانه‌ها اخبار و مطالب دیگر را به صورت کامل و مفصل بیان می‌کنند ولی مطالب حوزه را کم رنگ نشان می‌دهند.

 

وی ادامه داد: مطالب دشمنان در سطح جهان پخش می‌شود ولی مطالب ما کجا به گوش افراد می‌رسد؟ صدا و سیما باید نسبت به این موضوع دقت داشته و اخبار را به صورت کامل و مفصل بیان کند؛ باید در این زمینه برای حوزه فکری شده و اخبار مربوط به آن به صورت دقیق بیان شود.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفت: دشمنان برای کوبیدن تشیع با زیر سؤال بردن اصولشان تلاش‌های فراوانی می‌کنند، ما نیز باید به وسیله رسانه‌ها مطالب خود را در سطح دنیا بیان کنیم؛ در حالی که صدا و سیما تنها چند لحظه‌ای اخبار حوزه‌های علمیه را بیان کرده و مراسم‏های دیگر را پر رنگ پوشش می‌دهد.

 

وی یادآور شد: عربستان با پول خود سعی دارد در کشورهای مختلف اسلامی اصول تشیع را زیر سؤال ببرد؛ به گونه‌ای که اکنون در کشور مصر می‌گویند که عزاداری برای امام حسین(ع) باید در خانه‌ها صورت گیرد؛ دشمنی با تشیع با پول و نقشه‌های مستکبران روز به روز در سطح جهان در حال قوی شدن است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که نباید با حرکات و کارهای خود دست دشمنان سوژه بدهیم، اظهار داشت: گفته می‌شود در مراسم محرم در یکی از شهرها 12 هزار نفر را برای قمه زنی جمع کرده بودند، این تصاویر از سوی تصویربرداران کشورهای مختلف نیز ضبط شده و آنها در گزارش‌ها خود اعلام کردند که تشیع این گونه خرافاتی دارد، مطالب را ما بیان می‌کنیم ولی برخی بر خلاف آن عمل می‌کنند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود نسبت به حوادث شهر سیدنی واکنش نشان داد و آن را نقشه دشمنان برای بد نام کردن روحانیت و تشیع دانست و بیان داشت: دشمنان در سیدنی یک فرد طلبه را با لباس روحانیت نشان داده و او را قاتل معرفی می‌کنند، همچنین تأکید می‌کند که این فرد ایرانی است، با این کار خود می‌خواهند ما را بدنام کنند.

 

وی تأکید کرد: دشمنان تا به این میزان با ما دشمنی و مبارزه می‌کنند، با این کار می‌خواهند ما را بدنام کنند؛ مگر شاه ایرانی نبود، در هر مملکتی ممکن است فرد بدی هم وجود داشته باشد؛ ولی در سراسر جهان این مطلب را بیان کرده و او را ایرانی بیان می‌کنند.

 

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به روایت «اَفضَلُ اعمال آُمَّتی اِنتظار الفَرَج » به بررسی محتوای این روایت پرداخت و گفت: این روایت بیان می‌کند که انتظار فرج ضمن این‌که افضل اعمال می‌باشد، وظیفه امت بوده و باید به صورت عملی صورت بگیرد، یعنی تنها آرزو و نیت نیست.

 

وی ادامه داد: خواه ناخواه مشکلاتی برای فرج وجود دارد که انتظار ما باید رفع این موانع و زمینه سازی برای ظهور باشد؛ انتظار به معنای زمینه سازی عملی امت برای ظهور است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که در دنیای کنونی دشمنان مشکلات فراوانی را برای تشیع ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: دشمنان می‌دانند که تشیع یک مکتب حماسه‏ساز، انقلاب و خیزش آفرین است؛ از این‌رو قدرت‌های استکباری همه باهم برای کوبیدن شیعه و انتظار فرج متحد شده‌اند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش گسترده دشمنان برای ایجاد شبهات مختلف درباره اصول تشیع به ویژه موضوع مهدویت، خواستار ایجاد پایگاهی برای پاسخ گویی به این مسائل در حوزه علمیه قم شد، خطاب به حاضران بیان داشت: شما باید در حوزه پایگاهی داشته و با سایت صدای خود را به همه جهانیان برسانید.

 

وی افزود: دشمنان با تمام قوا به دنبال کوبیدن اصول تشیع در عرصه‌های مختلف به ویژه مهدویت هستند؛ این‌ها سخنان ابن تیمیه را بازسازی کرده و با امکانات مختلف در سطح جهان پخش می‌کنند، در حالی که ابن تیمیه یک فرد ناصبی بوده و تمام اصول تشیع را می‌کوبد.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که دشمنان تاکنون با هیچ یک از اصول اسلام همانند امامت برخورد نکرده‌اند، بیان داشت: در طول تاریخ دشمنان شمشیر خود را برای مقابله با امامت کشیده‌اند؛ برای فریب افکار عمومی مسلمانان نیز نسبت به شیعیان مطالب زیادی را به دروغ بیان می‌کنند؛ عزم جدی، اراده واحد لازم است تا مطالب حق خود را بیان کنیم./993/پ202/ج

ارسال نظرات