۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۳۶۲۱۰
وحدت حوزه و دانشگاه؛

دیدار دانشجویان با آیت‌الله علوی گرگانی

خبرگزاری رسا ـ جمعی از دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان قم به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت هفته حوزه و دانشگاه با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی دیدار کردند.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان قم به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت حوزه و دانشگاه با حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم دیدار کردند.

 

براساس این گزارش، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به سخنان امام راحل، حوزه و دانشگاه را دو بال برای ترقی و پیشرفت کشور بیان کرد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم ایجاد وحدت میان دو نهاد حوزه و دانشگاه را از نعمت‌های انقلاب اسلامی خواند و بیان داشت: پیش از انقلاب شکاف زیادی میان این دو نهاد وجود داشت، البته ارتباط بود ولی بسیار کم رنگ بود.

 

وی تصریح کرد: مستکبران به قدری در دانشگاه‌ها تسلط داشتند که چهره روحانی را یک چهره ضد ترقی، دانش و تمدن بیان می‌کردند.

 

همچنین در این مراسم بیانیه دانشجویان قرائت شد که در بخشی از این بیانیه آمده بود: جریان دانشجویی به عنوان جریانی مطالبه‌گر، عدالت خواه و دارای شاخصه استکبار ستیزی همیشه مورد طمع باندهای سیاسی و جریان‌ها بوده است.

 

در ادامه بیانیه تأکید شده بود: ولی این جریان سعی داشته و دارد که با تفکر و بصیرت مسیر صحیح را تشخیص و در آن گام بردارد و به دنبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید باشد.

 

در این بیانیه اسلام سازی علوم انسانی از جمله اهداف جریان دانشجویی بیان و آمده بود: این جریان نیازمند ارتباط مستمر با روحانیت، مرجعیت و حوزه‌های علمیه است؛ چرا که خطر اسلام منهای روحانیت نکته مهمی است که امام راحل بارها بیان کرده‌اند./993/پ202/س

ارسال نظرات