۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۳۶۲۴۱

برگزیدگان مسابقه‌ «عکس محرم» در تبریز معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقه‌ «عکس محرم» ویژه آئین های عزاداری و سوگواری ایام محرم سال‌جاری در تبریز برگزار شد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،  بر اساس رأی هیأت داوران نفرات برتر مسابقه‌ «عکس محرم» در بخش حرفه‌ای یوسف اکبری‌پابندی از تبریز به‏‎عنوان نفر اول، مینا نوعی از تبریز به‌عنوان نفردوم، معصومه فریبرزی از اهر به‌عنوان نفر سوم، وحید دل‌سعید از تبریز به‌عنوان نفر چهارم و صابر قاضی از تبریز به‌عنوان نفر پنجم معرفی شدند.

 

بنابر این گزارش، حامد قاسمی، حسن بالاگر، محمد سروری، مهین آل‌طاها و رضا ساکت نیز به‌عنوان برگزیدگان بخش غیرحرفه‌ای مسابقه عکس محرم تبریز معرفی شدند و مورد تجلیل هیأت داوران برگزاری جشنواره قرار گرفتند.

 

پس از انتشار فراخوان مسابقه در بخش حرفه‌ای یک‎‏هزار و 768 قطعه عکس از 196 هنرمند عکاس استانی به دبیرخانه مسابقه ارسال شده بود که براساس رأی هیأت داوران 60 اثر به بخش نمایشگاه راه یافته و پنج اثر به‌عنوان آثار برتر معرفی شدند و در بخش غیرحرفه‌ای نیز  از تعداد 158 قطعه عکس که از 30 هنرمند به دبیرخانه ارسال شده بود 5 اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

 

گفتنی‌ است، این مسابقه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ محرم و عزاداری، بیان مصور احساسات عاشقانه مردم در سوگواری و عزاداری ماه محرم، شناسایی زیبایی و زوایای پنهان عزاداری محرم، شناساندن حادثه عاشورا از زاویه هنر به مردم آزاده جهان، شناسایی هنرمندان آیینی استان در بخش عکاسی و جذب هنرمندان عکاس برای فعالیت های فرهنگی مذهبی برگزار شد.

 

این مسابقه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، انجمن هنر عکاسی استان و انجمن سینمای جوان دفتر تبریز برگزار شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات