۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۳۶۲۴۲
استاد حوزه علمیه قم:

پرداختن به اقتصاد و فرهنگ تکلیف است نه شعار

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: اقتصاد و فرهنگ شعار نیست بلکه تکلیفی است که عمل به آن بر همگان واجب است و حکم رهبری بالاتر از فتوای فقها است.
سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز حجاب ریحانه‌النبی(س)، حجت الاسلام سید مرتضی موسوی، استاد حوزه علمیه قم به حریت و آزاد اندیشی زنان محجبه اشاره کرد و گفت: در دین مقدس اسلام حجاب سبب تکامل و تعالی بانوان است و بهترین روش برای حضور در جامعه محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در آیه 30 و31 سوره نور آمده است «قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ....قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ...» حجاب و عفاف برای هر دو گروه زنان و مردان توصیه شده است و چشم پوشی از نگاه‌های آلوده از مصادیق حجاب معرفی می‌شود.

حجت الاسلام موسوی چادر را بهترین نوع حجاب ایرانی اسلامی دانست و تأکید کرد: چادر کامل‌ترین نوع حجاب است که به بانوان شخصیت می‌دهد تا در جامعه در کمال آرامش به فعالیت‌های اجتماعی ادامه دهند و بدون در نظر گرفتن جنسیت انسان‌ها، وقار و متانت آنها حفظ شود.

حجت الاسلام موسوی به شبیخون فرهنگی دشمنان و عناصر منافق و فتنه گر در موضوع حجاب اشاره و تأکید کرد: بزرگترین سلاح در مقابل هجوم رسانه ای و شبیخون فرهنگی دشمنان، حفظ حجاب و عفاف از سوی بانوان مسلمان ایرانی است.

وی حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را الگوی بانوان خواند و خاطرنشان کرد: سیره معصومان(ع) از جمله حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) نشان می‌دهد که ایشان اسطوره حجاب و عفاف هستند و در کنار فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، حجاب و پوشش اسلامی را به معنای تام آن رعایت کردند.

استاد حوزه علمیه قم، حجاب و عفاف را عامل مصونیت بانوان در جامعه عنوان کرد و گفت: حفظ حجاب در اجتماعات خانوادگی، دانشجویی و مردمی سبب مصونیت بانوان از نگاه‌های آلوده، افراد سودجو و طماع است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: به نظر من اقتصاد و فرهنگ شعار نیست بلکه تکلیفی است که عمل به آن بر همگان واجب است و حکم رهبری بالاتر از فتوای فقها است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: اگر این نامگذاری را شعار تلقی کنیم عمل به آن تعطیل خواهد شد و جایی جز کنج خانه‌ها، بایگانی سازمان‌ها و گوشه بنرها ندارد.

وی اقتصاد را در راستای خدمت به فرهنگ دانست و گفت: فرهنگ سازی باید از درون خانواده‌ها، نهادها و سازمان‌ها آغاز شود و اقتصاد باید در راستای خدمت به فرهنگ باشد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خطاب به مسؤولان افزود: اقتصادی که در خدمت به فرهنگ نباشد ناقص و ضعیف عمل خواهد کرد و قدرت اجرای اهداف و برنامه‌های تعریف شده را نخواهد داشت./908/د101/س
ارسال نظرات