۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۳۶۲۶۴
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

میانگین موقوفات استان مرکزی در 20 سال گذشته بیش از 110 وقف بوده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: میانگین موقوفات استان مرکزی در 20 سال گذشته بیش از 110 وقف بوده و در سال‌های اخیر این موقوفات به رشد بالایی رسیده است که بسیار ارزنده است و باید تلاش کنیم که هر ساله موقوفات افزایش پیدا کند و در این راستا رسانه ها می توانند کمک شایان و بسزایی را داشته باشند.
حجت‌الاسلام عباسيان، مدير کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، حجت‌الاسلام عباسیان مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی امروز در دومین همایش وقف و رسانه گفت: فرهنگ وقف یکی از سنت‌های بسیار خوب و مبین اسلام است که باید در جهت ترویج و اطلاع رسانی فرهنگ وقف در بین تمامی اقشار مردم برای رفع مشکلات جامعه تلاش شود.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان داشت: در فرهنگ دینی اسلامی وقف معنوی بیشتر از وقف مادی سفارش شده است و همچنین وقف معنوی بر وقف مادی ترجیج داده شده است.

 

وی تصریح کرد: وقف معنوی وقفی است که از هیچ گونه خصوصیات مادی برخوردار نیست و تنها بازده معنوی دارد .

 

وی ادامه داد: هر عمل خیری که باعث شود رشد ارزش های معنوی ، اخلاقی و فکری در جامعه افزایش پیدا کند وقف معنوی نیز بر آن صدق می کند.

 

حجت الاسلام عباسیان با تاکید بر این که احداث فاز دوم بیمارستان آیتالله خوانساری نیازمند 5ملیارد تومان اعتبار است تصریح کرد: این بیمارستان در فاز اول خود پذیرنده ی 64 بیمار بوده و در فاز دوم آن پذیرش بیش از 60 بیمار پیش‌بینی شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان آیت الله خوانساری مخصوص بیماران سرطانی است.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: در استان مرکزی 95 وقف جدید به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار است.

 

حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: میانگین موقوفات استان مرکزی در 20 سال گذشته بیش از 110 وقف بوده و در سال‌های اخیر این موقوفات به رشد بالایی رسیده است که بسیار ارزنده می باشد و باید تلاش کنیم که هر ساله موقوفات افزایش پیدا کند و در این راستا رسانه ها می توانند کمک شایان و بسزایی را داشته باشند. /842/پ202/ب6

ارسال نظرات