۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۳۶۲۹۶
امام جمعه موقت کاشان:

وحدت حوزه و دانشگاه در عمل بروز و ظهور داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: حرکت و مسیر رشد و تعالی جامعه اسلامی ایران تحت تأثیر دو قشر تأثیر گذار حوزه و دانشگاه است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا اسلامي تبار حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان چهارشنبه شب در مراسم تقدیر و تجلیل از اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در سالن کنفرانس شهرداری کاشان، یکی از گروه ها و اقشار تأثیر گذار در جامعه را قشر فرهنگی حوزه و دانشگاه دانست و افزود: حرکت و مسیر رشد و تعالی توسعه جامعه تحت تأثیر حوزه و دانشگاه است.

 

وی تکریم و تجلیل از اصحاب فرهنگ را یک فرهنگ دانست و با تأکید بر نهادینه شدن تکریم از اصحاب فرهنگ بیان داشت: تکریم و تجلیل از فعالان عرصه فرهنگ و دیگر عرصه های کشور که راه صحیح و اصولی را طی می کنند یکی از عوامل و انگیزه هایی است که به پیشرفت کارها کمک می کند.   

 

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: امروز نقش و اهمیت فرهنگ در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیش از هر زمان دیگری باید مورد توجه متولیان امور فرهنگی قرارداشته باشد.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار تأکیدکرد: امروز جامعه اسلامی ما به شدت نیازمند یک روش فرهنگی صحیح برای مقابله با شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی دشمن است.

 

وی افزود: با توجه به روشی‌که امروز دشمن در تهاجم فرهنگی خود بر علیه ملت ایران به کار گرفته است، نقش حوزه های علمیه و دانشگاه برای روشن گری جامعه را بیش از هر زمان دیگری برجسته تر می کند.

 

به ‌گفته وی همکاری و کمک حوزه و دانشگاه برای آگاهی بخشی به مردم از برنامه ها و اهداف دشمن و مبارزه با توطئه های استکبار جهانی در عرصه های فرهنگی می تواند سد محمکی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن باشد.

 

امام جمعه موقت کاشان همچنین با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مفتح در 27 آذرماه و نامگذاری این روز با عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه و تجلیل از پژوهشگران حوزه و دانشگاه گفت: باید توجه داشته باشیم، بحث وحدت حوزه و دانشگاه که از سال ها قبل مطرح بوده است امروز در عمل نیز بروز و ظهور داشته باشد.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار یاد آورشد: در تجلیل از پژوهشگران حوزه و دانشگاه باید مراقب بود هدف اصلی که راه کارهای تقویت عملی وحدت حوزه و دانشگاه است فراموش نشود.

 

امام جمعه موقت کاشان گفت: وحدت این گروه فرهنگی در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب و در مبارزه با برنامه های فرهنگی دشمن و همچنین پیشرفت علم در جامعه می تواند موثر باشد.

 

لازم به توضیح است، مراسم تجلیل و تکریم از پژوهشگران حوزه و دانشگاه برای اولین بارتوسط شهرداری کاشان با حضور پژوهشگران این دو حوزه، اساتید دانشگاه ها و روحانیون حوزه های علمیه کاشان، رییس شورای اسلامی شهرکاشان و شهردار و معاونین شهرداری کاشان چهار شنبه شب در سالن کنفرانس شهرداری کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات