۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۳۶۲۹۹
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه اصفهان:

دشمنان به دنبال ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه اصفهان ضمن تأکید بر نقش منفی سیاست زدگی در پیشرفت محیط‌های علمی گفت: دمشنان همواره به دنبال ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه و دور نگهداشتن نسل جوان و دانشجویان از فعالیت های علمی هستند.
حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام جعفر شاه نظری، معاون فرهنگی  اجتماعی دانشگاه اصفهان، امشب در نشست وحدت حوزه و دانشگاه در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به تأکید دین اسلام بر وحدت جوامع بشری اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و راهنمایی های بنیانگذار انقلاب اسلامی و فداکاری های شهدا ما از امکانات بسیاری برخوردار شده ایم و دستاوردهای مهمی داشته‌ایم.

 

وی در ادامه افزود: مسأله فرهنگ از سویی سهل است و از سویی ممتنع، پذیرش عام این اصل نقطه سهل این مسأله است و از طرفی سخت و ممتنع است چرا که اندیشه‌ها و تفکرات و مدیریت‌های مختلف باعث شده است که تعاریف مختلفی از فرهنگ ارائه شود و کار فرهنگ سخت باشد چرا که فرهنگ از اندیشه‌های مختلف و سلائق مختلف و دیریت‌های مختلف جنبه‌های گوناگونی پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام شاه نظری با اشاره به اینکه محیط علمی سیاست زدگی و استفاده ابزاری آفت محیط‌های علمی است تصریح کرد: باید بررسی کرد که در این مسأله چگونه فرهنگ سازی صورت گیرد، اگر خروجی جلساتی از این قبیل یک منشور فرهنگی باشد نشان از دستیابی ما به مطلوب خود است.

 

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان ارزش دادن به علم و عالم را یکی از راهکارهای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه ذکر کرد و گفت: اگر در جامعه به جای علم و دانش ثروت و مال مورد احترام و اهمیت قرار گیرد نسل جوان به جای اهتمام ورزی به علم به دنبال کسب مال و ثروت می‌روند، این نکته که در حوزه و دانشگاه این فرهنگ سازی شکل بگیرد بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام شاه نظری با اشاره تلاش دشمن برای دور نگهداشتن جوانان از علم و دانش و فاصله انداختن بین حوزه و دانشگاه هستند خاطر نشان کرد: اگر حوزویان و دانشجویان فرهنگ علم آموزی و جستجوی دانش را داشته باشند این مسأله آرام آرام موجب می‌شود که فرهنگ علم آموزی در جامعه نهادینه شود و اگر این فرهنگ در جوامع علمی حوزه و دانشگاه ایجاد شود نگاه منفی دو طرف نسبت به یکدیگر برطرف خواهد شد./ 1304/پ202/ب6

ارسال نظرات