۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۳۶۳۰۰
سرپرست دانشگاه اصفهان:

علم و دین را نباید جدای از یکدیگر تعریف کرد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه علم و دین را باید در کنار یکدیگر تعریف کرد، گفت: نباید تصور شود که دین مختص به حوزه علمیه است و علم تنها به دانشگاه اختصاص دارد بلکه علم و دین را باید در کنار یکدیگر تعریف نمود.
حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، هوشنگ طالبی، سرپرست دانشگاه اصفهان، امشب در نشست وحدت حوزه و دانشگاه که به میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شده بود با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بحث حوزه و دانشگاه بحث علم و دین است و این درست نیست که دین را مخصوص به حوزه و علم را مختص به دانشگاه بدانیم و همواره کسانی بوده‌اند که تابع این فکر عامیانه نشده‌اند.

 

وی در ادامه افزود: این افراد خاص و معدود که به دنبال شکستن طرز تفکر غلط انحصار دین در حوزه و علم و دانشگاه بودند انسان‌هایی با فکر باز بودند اشخاصی نظیر شهید مطهری و شهید مفتح، این اشخاص برای نشان دادن وحدت حوزه و دانشگاه از حوزه علمیه وارد دانشگاه شدند تا این نگرش غلط را برای همه مشخص کنند.

 

سرپرست دانشگاه اصفهان علم و دین را دو مقوله آمیخته با یکدیگر دانست و اظهار کرد: حقیقت این است که علم و دین از هم جدا نیستند و ائمه و پیامبر اسلام همواره بر این موضوع تأکید داشتند، در راستای وحدت حوزه و دانشگاه رهنمودهای امام خمینی وجود دارد که با منش و تفکر خود دل‌های دانشگاهیان و حوزویان را به سمت خود جذب کردند و جلوه‌هایی از دینداری در دانشگاه را به همگان نشان دادند.

 

طالبی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دانشگاه و حوزه را همواره متحد از یکدیگر ذکر کرده‌اند گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که سه کلمه وحدت، حوزه و دانشگاه توسط امام خمینی مطرح شد که این سه از اصول مهم انقلاب است، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به شدت با جدا دانستن حوزه و دانشگاه از یکدیگر مخالف هستند و نظر آنها بر این است که حوزه و دانشگاه تنها دو شعبه جدا از هم هستند.

 

وی با اشاره به اینکه باید در راستای وحدت حوزه و دانشگاه فعالیت‌های مهمتری صورت بگیرد خاطر نشان کرد: اعتماد و ارزش گذاری بین ارکان این دو مجموعه بسیار لازم است، رهبر معظم انقلاب بر برقراری ارتباط و عدم ایجاد احساس بیگانگی در بین حوزویان و دانشجویان مؤکد هستند ضمن اینکه ایشان با توجه به اینکه معتقد هستند علم و دین از هم جدا نیست بر تربیت عالمان دینی تأکید دارند.

 

سرپرست دانشگاه اصفهان با تصریح بر اینکه حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند افزود: امروزه در دانشگاه مفتح ها و مطهری‌ها حضور دارند و امروزه در دانشگاه حضور روحانیون تجلی بخش علم و دین است، بسیاری از مسائلی که مصداق وحدت حوزه و دانشگاه است برای ما نائل شده است ولی ما نسبت به آن بی توجه هستیم ولی باید نسبت به این مسائل روشنگری شود و از آن آگاه باشیم./1304/پ203/ب6

ارسال نظرات