۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۳۶۳۱۷
رییس شورای اسلامی شهر کاشان:

فاصله نسل جوان با دین نباید زیاد شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: نسل جوان جامعه برای رویارویی با توطئه های دشمن باید کوله باری از علم و دین را به همراه داشته تا توان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را داشته باشند.
علي رسول زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی رسول زاده رییس شورای اسلامی شهر چهارشنبه شب در مراسم تقدیر و تجلیل از اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در سالن کنفرانس شهرداری کاشان گفت: 27 آذر سالروز شهادت شهید مفتح، یکی از یادگاران امام خمینی(ره) است که قدرت ارتباط گیری با نسل جوان را به خوبی می دانست.   

 

وی افزود: دانشجویان و نسل جوان که مایل بودند دین را از زبان یک روحانی عالم و عامل و شناخته شده بشنوند، شهید مفتح یکی از شخصیت های مورد توجه دانشجویان و نسل جوان بود.  

 

رسول زاده با اشاره فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی حرکت پا به پای علم و دین و حرکت عمومی به سمت یک جامعه اسلامی پیشرفته ای است که هم مستقل و هم پیشاهنگ باشد.

 

رییس شورای اسلامی شهر کاشان در ادامه، ارتباط روحانیان با قشر جوان، بستر سازی و تعلیم آموزش به ویژه نقش ائمه جماعت و استفاده از ظرفیت مساجد را برای آشنایی نسل جوان با علما و روحانیت را موثر دانست.

 

رسول زاده همچنین برگزاری جلسات نظامند هم اندیشی حوزه و دانشگاه را یاد آور شد و گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها یکی از راه کارهای مقابله با رسانه هایی است که شبانه روز بر علیه نظام توطئه می کنند.

 

به گفته وی، نسل جوان جامعه برای رویارویی با توطئه های دشمن باید کوله باری از علم و دین را به همراه داشته باشند تا توان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را داشته باشند.

 

رییس شورای اسلامی شهر کاشان یاد آورشد: افزون بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها برای دانشجویان، نقش علما و فضلا و روحانیت خوش فکر و برجسته حاذق می تواند تأثیرگذاری زیادی داشته باشد.    

 

رسول زاده همچنین برگزاری اردوهای مشترک حوزه و دانشگاه از جمله کوه نوردی دسته جمعی طلاب و دانشجویان را در وحدت بین حوزه و دانشگاه مهم قلمداد کرد و افزود: با توسعه فضای دوستی و محبت باید کاری کنیم که فاصله نسل جوان با دین زیاد نشود.  

 

رییس شورای اسلامی شهر کاشان تدوین برنامه های متفکران انقلاب اسلامی و تدوین راهبردی های لازم جهت وحدت و اتحاد بین حوزه و دانشگاه را یاد آورشد و گفت: ما باید برنامه ریزی برای آشنایی نسل جوان با شخصیت هایی چون شهید مطهری، شهید مفتح، علامه حسن زاده آملی، علامه جوادی آملی، شهید باهنر و دیگر علمای بزرگ را داشته باشیم.

 

رسول زاده گفت: تعریف موضوعات پژوهشی مشخص بین تیم های حوزوی و دانشگاهی با استفاده از مسائل روز جهت ارتقای همکاری های حوزه و دانشگاه برای وحدت بین حوزه و دانشگاه موثر است.

 

لازم به توضیح است، مراسم تجلیل و تکریم از پژوهشگران حوزه و دانشگاه برای اولین بارتوسط شهرداری کاشان با حضور پژوهشگران این دو حوزه ، اساتید دانشگاه ها و روحانیون حوزه های علمیه کاشان، رییس شورای اسلامی شهرکاشان و شهردار و معاونین شهرداری کاشان چهار شنبه شب در سالن کنفرانس شهرداری کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات