۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۳۶۳۳۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

قرار دادن عناوین حوزوی و دانشگاهی در مقابل یکدیگر بی معنا و نفاق افکن است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: قرار دادن عناوین حوزوی و دانشگاهی در مقابل یکدیگر بی معنا، نفاق افکن و از خواسته های دشمن است.
حجت الاسلام روحاني نيا - مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست حوزه آموزشی و پژوهشی این اداره کل که همزمان با بیست و هفتم آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، با گرامیداشت این روز، اظهار کرد: افزایش ارتباط و وحدت میان حوزه و دانشگاه سبب تسریع در رشد و توسعه کشور در بخش های مختلف می شود.

 

وی حوزه و دانشگاه را دو بال توسعه معنوی و مادی کشور دانست و با تأکید بر اهمیت این وحدت، خاطرنشان کرد: همگامی حوزه و دانشگاه از آرزوهای امام خمینی(ره)، بنیان گذار انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب محسوب می شود و به همین دلیل نیز لازم است همه نهادهای فرهنگی و مذهبی برای تحقق این هدف تلاش مضاعف و تشریک مساعی داشته باشند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: یکی از راه کارهای وحدت حوزه و دانشگاه و افزایش همکاری این دو نهاد مهم؛ فراهم شدن زمینه های وحدت فکری در بین آنها است به گونه ای که هر دو نهاد مبانی فکری مشترکی داشته باشند.

 

به گفته وی در چنین شرایطی در جامعه اسلامی ایران نوعی یگانگی در نیروهای تحصیل کرده به وجود می آید که به صورت توأمان برای اعتلای کشور و نظام تلاش می کنند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا تصریح کرد: در صورت یگانگی در نیروهای تحصیل کرده نظام دیگر عناوینی همانند دانشگاهی و حوزوی و قرار دادن این دو در مقابل یکدیگر بی معنا شده و ریشه های نفاق خشکیده می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: البته قرار دادن عناوین حوزوی و دانشگاهی در مقابل یکدیگر بی معنا، نفاق افکن و از خواسته های دشمن بوده و می بایست از سوی فعالان حوزه و دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا افزود: اساتید حوزه و دانشگاه می بایست با افزایش همکاری، همدلی و اتحاد خود مسائل مربوط به ارتباط این دو نهاد علمی و مذهبی را بررسی و آسیب شناسی کرده و برای رفع نواقص موجود تلاش کنند.

 

وی با بیان این که رفع موانع موجود در برابر وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه سبب تعالی این دو نهاد خواهد شد، اظهار داشت: راه حل مشکلات کشور و تسریع در توسعه نظام اسلامی این است که روشن فکران و تحصیل کردگان نظام آموزشی جدید با دین و ایمان مذهبی آمیخته شده و از طرف دیگر نیز روحانیان و حوزویان با پیشرفت های علمی آشنا شده و روش های نوین را تجربه کنند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا تصریح کرد: روحانیان می بایست با تبعیت از بزرگانی چون شهید مفتح، شهید بهشتی، شهید مطهری و ... ارتباط خود با بدنه دانشجویی را تقویت کرده و در دانشگاه ها حضور مستمر و افزون بر چهارچوب رسمی داشته باشند.

 

گفتنی است، 27 آذر در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

 

آیت‌الله دکتر محمد مفتحاز جمله افرادی بود که توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن دو قشر دانشگاهی و روحانی از هم را با تمام وجود احساس کرده و در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت میان این دو قشر مهم جامعه را وجهه همت خود قرار داده بود، سخنرانی‌های این عالم بزرگ در مسجد دانشگاه تهران در ترغیب نسل روشنفکر و تحصیلکرده به اسلام اثر بسزایی داشت.

 

شهید آیت الله مفتح در روز بیست و هفتم آذر سال 1358، هنگام ورود به دانشکده الهیات،‌ توسط گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد، این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات