۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۳۶۳۳۵
مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی خبرداد؛

ثبت 70 وقف جدید در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 70 وقف جدید در شهرهای مختلف آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.
ديدار اعضاي شوراي اداري آذربايجان غربي با استاندار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در دیدار اعضای شورای اداری اوقاف با استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: حفظ موقوفات، ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفان از رسالت های اصلی اوقاف است.

 

وی گفت: با توجه به تلاش های مجموعه همکاران استان آذربایجان غربی در گروه ب توانسته است در سه سال متوالی رتبه برتر کشور را در اجرای برنامه های ابلاغی به خود اختصاص دهد.

 

حجت الاسلام مصائبی تکمیل اطلاعات جامع سامانه، بیمه خادمان مساجد، صدور احکام هیأت امنای مساجد دو هزار مورد و امامزادگان 156 مورد، تنظیم سند تجدید اجاره سه هزار و 700 مورد را از مهم ترین اقدامات انجام شده اعلام کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از وجود شش هزار موقوفه در استان خبر داد و گفت: این استان در مجموع از 34 هزار رقبه برخوردار است.

 

وی در ادامه به عملیات عمرانی اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات تعمیر در عرصه و اعیان موقوفات به میزان 4 هزار و 160 متر مربع انجام شده است.

 

به گفته حجت الاسلام مصائبی گفت: در حال حاضر 5 پروژه عمرانی در استان با مشارکت بخش خصوصی با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی طرح های آرامش بهاری، یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، لبیک یا حسین، رهروان زینب، احلی من العسل را از ویژه برنامه های مناسبتی اوقاف اعلام کرد که در آذربایجان غربی نیز با مشارکت خداکثری مردم به صورت پرشور اجرایی شده است.

 

وی گفت: در ایام محرم سال جاری 30 مبلغ به منظور تبیین احکام دین و معارف اسلام به مناطق محروم اعزام شدند.

 

حجت الاسلام مصائبی در ادامه با اشاره به روند صعودی ثبت موقوفات جدید در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته 91 موقوفه جدید ثبت شده بود که این رقم در سال جاری 70 موقوفه است و پیش بینی می شود تا پایان سال به 170 فقره برسد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 80 درصد زمین های اختلافی بین منابع طبیعی و اداره کل اوقاف آذربایجان غربی حل شده است، گفت: 20 درصد باقی مانده نیز به دبیرخانه سازمان اوقاف جهت بررسی و رفع اختلافات ارسال شده است.

 

وی با اشاره به برنامه های قرآنی اوقاف آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: سهمیه استان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم 13 هزار و 500 نفر است که به صورت 100 درصد محقق شده است.

 

وی گفت: در برخی از شهرستان ها آموزش های قرآن در مرکز تخصصی انجام می گیرد اما در بسیاری از شهرها به لحاظ فراهم نبودن زیر ساختها در مساجد و امامزادگان برگزار می شود./936/پ202/ب4

ارسال نظرات