۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۳۶۳۴۸
آیت الله سلیمانی:

ویژگی اصلی دانشجو حرکت ضداستکباری است

خبرگزاری رسا - سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: روحیه آرمان‌خواهی، عزت جویی، ظلم ستیزی و مقابله با برخورد نظام سلطه آمریکایی از فطریات دانشجویان است.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي سليماني، نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان شب گذشته در همایش فرهیختگان حوزه و دانشگاه که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد؛ گفت: مراحل تحصیلی را در نظام آموزشی کلاسیک به دو بخش می‌توان تقسیم کرد یک بخش دانش‌آموز و بخش دیگر دانشجو است.

 

وی ادامه داد: پیشوند این دو واژه یکسان است و هردو با دانش سر و کار دارند اما پسوند آنها متفاوت است در بخش اول به آموختن علم و دانش می‌پردازند و در بخش دوم جوینده آن هستند که آموختن نمادی از پذیرش و تحلیل‌گر بوده و جویندگی نمادی از تحقیق و پرسش‌گری است.

 

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تأکید کرد: اگر دانشجوی ما پرسش‌گر و پژوهشگر نباشد و در مسائل علمی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی روحیه تحقیق نداشته باشد همان دانش‌آموز است در واقع شیوه تعلیم و تعلم برای او تغییری نکرده است.

 

وی بیان کرد: در حوزه‌های علمیه این دو مرحله تحصیل را داریم که با عنوان‌های سطح و خارج شناخته می‌شوند در مرحله سطح از هرچه استاد فرمود البته با فضایی آزاد که متداول است می‌توان سؤال پرسید تا استاد جواب دهد اما اگر ببینیم که استاد ناراحت می‌شود سکوت محض اختیار می‌کنیم.

 

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: در درس خارج فضا بازتر اما در چارچوب ادب است گاهی آنقدر صداها بلند می‌شود که استاد ممکن است زمان زیادی را برای پاسخگویی یک سؤال اختصاص دهد این الزام درس خارج است وگرنه طلبه سطح با طلبه درس خارج تفاوتی ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: علوم و فنونی وجود دارد که ما به آنها آگاه نیستیم اما بسیار محتاج آن علوم هستیم که یکی از آنها دین است بخش عمده دین تقلید است علم دیگر طب است، اگر فردی دارای تخصص لازم است می‌تواند اظهار نظر کند اما در غیر این صورت حق اظهار نظر ندارد.

 

پآیت الله سلیمانی افزود: توقع از طیف دانشجو به عنوان جوانان برومند این مرز و بوم به اقتضای سن و ویژگی‌های روحی آنها این است که حرکت ضداستکباری و ضداستبدادی داشته باشد روحیه آرمان‌خواهی، عزت جویی و ظلم ستیزی و مقابله با برخورد نظام سلطه آمریکایی را از ضروریات خود بدانند.

 

وی گفت: دانشجو اسیر مصلحت گرایی نبوده و شیفته واقعیت گرایی است او دنبال مقام و پست نیست اما دانشجو ممکن است در برخی موارد برای افراد سودجو و حزب‌گرا به عنوان یک رابط هم از او سوءاستفاده می‌شود دانشجویان باید مواظبت کنند که حوادثی همچون فتنه 88 رخ ندهد و در پازل دشمنان قرار نگیرند./831/203/پ
 

ارسال نظرات