۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۳۶۳۵۸
عضو خبرگان رهبری:

نیت، مسیر عمل را تعیین می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نیت مسیر عمل را تعیین می کند بنابراین بهتر است در انجام امور نیت الهی بوده و همراه با اخلاص باشد.
ديدار اعضاي شوراي اداري آذربايجان غربي با آيت الله قريشي ديدار اعضاي شوراي اداري آذربايجان غربي با آيت الله قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در دیدار اعضای شورای اداری اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به مسأله هجرت پیامبر به مدینه اظهار کرد: در این مبحث نیت عمل افراد بسیار حائز اهمیت بود که این افراد برای تبلیغ دین هجرت می کنند یا برای امرار معاش، ازدواج، خرید خانه و ... .

 

وی افزود: نیت مسیر عمل را تعیین می کند بنابراین بهتر است این نیت الهی بوده و همراه با اخلاص باشد.

 

آیت الله قریشی با بیان این که عمل انسان بسته به انگیزه است، خاطرنشان کرد: بپا خاستن انسان به هنگام ورود اشخاص می تواند برای احترام باشد یا به منظور تحقیر وی صورت گیرد، بهر دو بپا خاستن است اما نیت عمل متفاوت است.

 

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: افراد باید در انجام امور مختلف با نیت خالص عمل کنند تا قبول درگاه الهی شود.

 

مساعدت مالی دو میلیارد ریالی به مساجد آذربایجان غربی

 

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به احداث مساجد گفت: سالانه حدود 20 مسجد جدید با مشارکت خیرین ساخته می شود البته تعمیر و مرمت مساجد بیش از این تعداد است.

 

وی اظهار کرد: قریب به دو میلیارد ریال به مساجد کمک شده است که از این میزان پنج میلیون ریال از اعتبارات استان بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: امسال در هر شهرستان یک مسجد انتخاب شده و به صورت کامل تعمیر و مرمت می شود.

 

حجت الاسلام مصائبی در ادامه با اشاره به ثبت 70 موقوفه جدید در سالجاری گفت: پیش بینی می شود تا پایان سالجاری به 170 فقره برسد.

 

در این دیدار کتاب حدیث غدیر تألیف آیت الله قریشی به اعضای شورای اداری اوقاف و امور خیریه آرذبایجان غربی اهدا شد./936/پ203/ب4

ارسال نظرات