۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۳۶۳۶۱

انس و ارتباط با قرآن از ضرورت های جامعه مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد مفاهیم قرآن کریم در نخستین کنفرانس علمی آموزش قرآن کریم، گفت: انس و ارتباط با قرآن کریم از ضرورت های جامعه مهدوی است.
 قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود وکیل استاد مفاهیم قرآن کریم در نخستین کنفرانس علمی آموزش قرآن کریم به مناسبت هفته پژوهش که پیش از ظهر پنج شنبه 27 آذر ماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: در شیوه های آموزش قرآن کریم باید به آموزش جامع توجه شود و برای آنکه بهرمندی قابل قبولی از آن داشته باشیم باید زبان عربی را تا حد قابل قبولی فرا گیریم.

 

وی افزود: قرآن را نباید فارسی خواند بلکه باید آن را به زبان عربی قرائت کرد و در شیوه آموزش قرآن باید به حرکت حلزونی و مارپیچ توجه شود تا در سطوح مختلف به درجات بالاتری از درک مفاهیم قران کریم دست یافت.

 

استاد مفاهیم قرآن کریم، انس با قرآن کریم را برای مقامات ارشد و مدیران کشور لازم دانست و اعلام کرد: مدیران ارشد، نمایندگان مجلس، معاونان دولتی و پزشکان که فرهیختگان جامعه ما هستند برای خدمت به خلق خدا کمر همت بسته اند از این رو باید از آموزش های عمومی قرآن کریم بهره کافی ببرند همانگونه که اصحابه و صحابه پیامبر(ص) از قرآن بهره می بردند.

 

وکیل ادامه داد: عموم جامعه ما باید با درک مفاهیم قرآن کریم سخنگوی قرآن باشند و با ایجاد یک برنامه ریزی صحیح این شرایط را در جامعه اسلامی فراهم کنند.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه در گذشته کتاب های آموزش مفاهیم به صورت محدودتری بود، اظهار کرد: امروزه کتاب های متنوعی را می توان از مفاهیم قرآن کریم برشمرد که به شکل جامعی به آموزش مفاهیم قرآن کریم می پردازند، از این رو باید از تجارب آموزشی نیز برای درک مفاهیم قرآن کریم بهره کافی برد.

 

استاد مفاهیم قرآن کریم با بیان اینکه در آموزش سطوح ابتدایی قرآن کریم نباید وارد قواعد سخت و پیچیده شد، گفت: اگر در مسیر آموزش عمومی قرآن کریم راه صحیح را طی کنیم از زمان بهره کافی را خواهیم برد و به آنچه مد نظر داشته ایم خواهیم رسید.

 

وکیل با اشاره به اهمیت آموزش علوم پایه در سطح متوسطه گفت: همانگونه که دانش آموزان از علوم پایه در سطح متوسطه بهره می برند، آموزش مفاهیم عمومی قرآن کریم نیزباید برای تمامی افراد جامعه به عنوان یک آموزش عمومی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: قرآن را باید به شیوه ساده به قرآن آموزان تعلیم داد و قواعد کم کاربرد عربی و عبارات پرتکلف و دشوار عربی که در قرآن نیامده است، در دستور کار آموزش قرآن کریم نباشد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات