۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۳۶۳۷۰
استاد حفظ قرآن کریم:

آموزش حفظ قرآن فقط برای مسابقات نباشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حفظ قرآن کریم در نخستین کنفرانس علمی آموزش قرآن کریم، گفت: برای آموزش حفظ قرآن باید بین حافظان سطح بندی شود و آموزش حفظ قرآن فقط برای مسابقات نباشد.
قرآن مجيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی سیف استاد حفظ قرآن کریم در نخسین کنفرانس علمی آموزش قرآن کریم به مناسبت هفته پژوهش که پیش از ظهر پنج شنبه 27 آذرماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: اگر برای آموزش حفظ قرآن سطح بندی در نظر گرفته شود، عموم مردم اعم از کشاوز و کارگر می توانند قرآن را حفظ کند.

 

وی افزود: منظور از حفظ قرآن در بین عموم مردم آموزش حفظ مبتدی است و در آموزش حفظ قرآن کریم سایر قواعد روانخوانی، روخوانی، فصیح خوانی و تجوید را در کنار آن آموزش داد.

 

استاد حفظ قرآن کریم با بیان اینکه باید در روش آموزش قرآن کریم تامل کرد، اظهار داشت: پیشنهاد این است که برای آموزش سطوح مبتدی با چند کلمه ساده یک جمله از قرآن را در کنار مفهوم آن آیه قرآن آموزش داد.

 

وی با اشاره به روش استاد باغچه بان در آموزش حروف فارسی گفت: استاد باغچه بان از چند کلمه ساده یک جمله را آموزش می دادند و به این ترتیب انگیزه فراگیر برای آموزش کلمات بعدی به مراتب بیشتر می شد.

 

سیف افزود: آموزش قرآن کریم باید به صورت جامع باشد، یعنی خواندن، درک و حفظ قرآن سه ضلع یک مثلث آموزش قرار گیرد.

 

استاد حفظ قرآن کریم با بیان اینکه باید در آموزش قرآن کریم به شیوه سنتی تجدید نظر شود، اظهار کرد: این کار نیاز به وقت و زمان دارد و نمی توان به یکباره شیوه آموزش قرآن را تغییر داد، اما ایجاد آزمایش در روش های جدید قرآن کریم را باید در دستور کار قرار داد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات