۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۳۶۳۹۱
استاد حوزه علمیه در لرستان:

وحدت حوزه و دانشگاه باید در مقام عمل حاصل شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه در لرستان با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه باید از برنامه های شاخص این دو نهاد باشد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه باید در مقام عمل حاصل شود.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید نادر موسوی، استاد حوزه و دانشگاه لرستان، ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از راه های مقابله با دسیسه های دشمنان است.

وی با بیان این که دانشگاه نماد علمی و حوزه نماد دینی جامعه است، افزود: وحدت بین این دو نهاد در جامعه ضروری است.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: افتخار دانشگاهیان به وجود مفاخر حوزوی همچون ملاصدرا، زکریای رازی و خواجه نصیرالدین طوسی است.

وی با تأکید بر این که وحدت حوزه و دانشگاه باید در مقام عمل حاصل شود، بیان داشت: باید وحدت در همه ارکان این دونهاد پیاده شود تا روابط این دو نهاد به خوبی حفظ شود.

حجت الاسلام موسوی صیانت از دین را وظیفه علما و روحانیان دانست و خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه با تربیت و تهذیب نفس جوانان دنباله رو رسالت پیامبران هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه لرستان در ادامه ابراز داشت: وظیفه حوزه و دانشگاه تربیت و تعلیم است.

وی با بیان این که باید جمعیت جوان را نسبت به جایگاه حوزه های علمیه و طلاب آگاه کرد، افزود: باید توجه داشته باشیم اگر دین حفظ شود دنیا آباد می شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که در دانشگاه ها توجه ویژه ای به قرآن نمی شود، یادآور شد: امروز از چالش های جامعه دانشگاهی ما این است که به قرآن به خوبی اهمیت داده نمی شود.

وی بیان داشت: حوزه و دانشگاه باید با حفظ وحدت خویش در راستای تقویت مبانی اعتقادی نسل جوان تلاش کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه لرستان عنوان داشت: برای به نتیجه رسیدن بهتر وحدت حوزه و دانشگاه، تشکیل اتاق فکر مسأله ای ضروری است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: انتظار می رود تشکل های دانشجویی همچون نهاد نمایندگی و بسیج دانشجویی با وحدت بیشتری فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: برای موفقیت در عرصه های گوناگون باید جوانان به سلاح علم، دانش و معرفت دینی تجهیز شوند./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات