۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۳۶۳۹۵
مدیر کل اوقاف زنجان خبر داد:

برگزاری مراسم سوگواری ایام رحلت حضرت رسول اکرم در امامزادگان زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه زنجان از برگزاری مراسم عزاداری ایام رحلت جانسوز رسول اکرم (ص) در امامزادگان استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی ها مراسم عزاداری ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) در جوار آستان مقدس 15 امامزاده استان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام باقري

حجت‌الاسلام علی باقری، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری مراسم عزاداری ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) خبر داد و اظهار داشت: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های متعددی همزمان با رحلت پیامبر اکرم(ص) به سبب اهمیت این ایام در استان اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از برنامه های طراحی شده به منظور اجرا در روز رحلت پیامبر (ص) گفت: بر اساس برنامه ریزی ها امسال، مراسم عزاداری پیامبر اکرم(ص) در جوار آستان مقدس 15 امامزاده استان برگزار خواهد شد که در زنجان این مراسم سوگواری در امامزاده سید ابراهیم (ع) با حضور با شکوه مردم برگزار می شود.

حجت الاسلام باقری در ادامه خاطرنشان کرد: به سبب اهمیت برنامه از نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه نیز برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده است که در صورت حضور، سخنران مراسم این مقام کشوری خواهد بود که البته نماینده ولی فقیه در استان نیز در این مراسم سوگواری حضور خواهد داشت.

این مسؤول در ادامه با اشاره به برنامه های جانبی طراحی شده برای ایام سوگواری اظهار داشت: از جمله برنامه های جانبی طراحی شده، برپایی خیمه های معرفت در جوار آستان مقدس امامزادگان شاخص استان است که این خیمه‌ها با هدف بصیرت افزایی در این مکان های شریف دایر خواهد بود.

وی در ادامه با بیان این که خیمه‌های معرفت در راستای ارائه خدمات مختلف مشاوره‌ دینی و خانواده به زائران و گردشگران مذهبی دایر می‌شود تصریح کرد: امسال نیز طبق سنوات گذشته طی هفته وقف این خیمه‌ها به صورت ویژه در جوار آستان مقدس امامزادگان و با حضور اساتید مجربی از حوزه و دانشگاه در جهن پاسخگویی به سؤوالات شرعی و رفع شبهات دینی استقرار پیدا می‌کند.

حجت الاسلام باقری در پایان خاطرنشان کرد: خیمه‌های معرفت طی مناسبت‌های مختلف سال در جوار آستان مقدس تعدادی از امامزادگان استان دایر می‌شود که خوشبختانه حضور و استقبال مردم از این خیمه‌ها در حد مطلوب است و سال به سال بر افراد حضور یافته در این خیمه‌ها افزوده می‌شود. /949/ت302/ب

ارسال نظرات