۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۳۶۴۰۳
به مناسبت هفته وقف؛

همایش «یاوران وقف» در زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان از برگزاری همایش «یاوران وقف» در زنجان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته یکی از مهم ترین برنامه های هفته وقف همایش یاوران وقف است که با حضور مسؤولان استانی برگزار خواهد شد.
وقف

حجت الاسلام فخرالدین خدابنده لو، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برنامه های اجرایی سازمان اوقاف زنجان در هفته وقف اظهار داشت: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های متعددی همزمان با هفته وقف در زنجان برگزار می‌شود که همه آنها از آغاز هفته وقف یعنی روز شنبه 29 آذرماه مصادف با 27 ماه صفر با شعار «وقف، عمل امینانه به نیات واقفان و رفع نیازهای بشری» آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به شعارهای هفته وقف و نامگذاری روزهای این هفته تصریح کرد: دومین روز از هفته وقف همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) با عنوان «وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع)» نامگذاری شده است و روز سوم نیز با نام «وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه».

معاون فرهنگی اداره اوقاف زنجان در ادامه خاطرنشان کرد:‎ «وقف تجلی، مودت اهل‌بیت (ع) با تکریم امامزادگان»، «وقف، جهاد اقتصادی، ارتقاء بهره‌وری موقوفات»، «وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی» و «وقف، نهاد ممتاز دینی و نشر فرهنگ قرآنی» نیز به ترتیب عناوین روزهای بعدی هفته وقف می باشند.

حجت الاسلام خدابنده لو در ادامه از برگزاری همایش «یاوران وقف» در زنجان به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های هفته وقف خبر داد و گفت: براساس برنامه‌‎ریزی های صورت گرفته یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی به مناسبت هفته وقف، همایش یاوران وقف است که در طول هفته وقف و با حضور مسؤولان استانی در زنجان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: همچنین امسال در جوار آستان مقدس 15 امامزاده استان نیز ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» به منظور تشویق مردم برای پیوستن به گروه افرادی که دارای صدقه جاریه وقف هستند، دایر خواهد شد.

این مسؤول در ادامه به بیان اهداف برگزاری همایش «یاوران وقف» و ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» پرداخت و اظهار داشت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه یکی از موضوعات مورد تاکید در این همایش بوده همچنین ایستگاه‌ها نیز وظیفه اطلاع‌رسانی در زمینه وقف دسته‌جمعی را بر عهده دارند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف زنجان در پایان با ارائه گزارشی از تعداد موقوفات استان زنجان تأکید کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 200 موقوفه در استان زنجان وجود دارد که در برگیرنده موقوفات منفعتی و انتفاعی است و این تعداد وقف شامل مساجد، امامزادگان، حسینیه‌ها، کاروانسرا، زینبیه، آستانه و مسائلی از این دست می باشد. /949/ت302/ب

ارسال نظرات