۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۳۶۴۱۴
مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا ارومیه:

توسعه تحقیقات دینی مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه، گفت: جبهه پژوهشی باید در مسیر رشد و تکاپو قدم برداشته و برای توسعه تحقیقات دینی تلاش کنند.
راضيه پورحيدر، مدير حوزه علميه الزهرا اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، راضیه پور حیدر، مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه امروز در مراسمی به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: آموزه‌های وحیانی و اسلامی که با تبیین و تفسیر اهل‌بیت(ع) آکنده شده است را باید مورد واکاوی قرار داد و اسلام ناب را به دور از پیرایه‌های جهل و نادانی و تحجر به جهان ارائه کرد.

 

وی افزود: اسلام بر همه تغییرات و تحولات جهانی در همه عصر و نسل احاطه داشته و بر همه آراء بشری برتری دارد.

 

پور حیدر دین اسلام را روشنگر راه همه بشر دانست و ادامه داد: دین اسلام روشنگر راه و برهان تابناکی است که هدایت‌گر بشر است.

 

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) اضافه کرد: به برکت تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی علمای محقق و اندیشمند حوزوی، شاهد موج شکوهمندانه دریای بیکران حوزوی و دینی پیش روی تشنگان طریق حقیقت هستیم.

 

وی بیان کرد: راز ماندگاری و طراوت آموزه‌های دینی تحقیقات دینی علمای دینی و دانشمند و اندشیمند حوزوی است که سبب شده دانش دینی توسعه یافته و گوهرهای دینی بیشتری از دریای معارف صید شود.

 

پور حیدر خاطر نشان کرد: مروجان و مبلغان معارف دینی از این چشمه سارها بهره‌مند و سیراب شده و توانسته‌اند احکام و شریعت نبوی را به طبقات و سطوح مختلف مردم ترویج کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه با اشاره به توجه عمومی جهان به کشور اسلامی، اظهار کرد: در چنین شرایطی همگان باید بر این عزم استوار باشیم تا مهارت‌های پژوهشی و شیوه‌های تحقیقات دینی را به طلاب جوان این میراث داران معرفت آموزی دینی، بیاموزیم تا برای به دوش گرفتن مسؤولیت خود محیا شوند.

 

وی افزود: معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در راستای تحقق شعار راهبردی، هر طلبه یک پژوهشگر که از سال 1390 سرلوحه اقدامات اساسی و کارهای پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران قرار داده و گام‌های اساسی فرهنگ‌سازی پژوهشی و پژوهشکده نوین را در سال‌های 91 و 92 را برداشته است.

 

پور حیدر با تبریک هفته پژوهش ادامه داد: در آستانه هفته پژوهش سال 93 گام موثری را با عنوان مهارت ورزی پژوهشی به عنوان شعار سال قرار داده است تا با همت تمامی همکاران پژوهشی در تمام مدارس و عزم و استقبال طلاب مدارس هماهنگی برای حضور در عرصه پژوهشی و تبلیغاتی فراهم شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه گفت: جبهه پژوهشی باید در مسیر رشد و تکاپو قدم برداشته و برای توسعه تحقیقات دینی تلاش کنند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات