۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۳۶۴۲۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دنیا محوری مانع سعادت و رستگاری انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که انسان باید مراقب خود بوده و از دنیا بر حذر باشد، افزود: دنیامحوری مانع سعادت و رستگاری انسان می شود که انسان نباید خود را اسیر دنیا کرده و همه چیز خود را در دنیا ببیند.
علي معلمي نماينده مازندران در خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در جمع مردم روستای بوران بخش دشت سر آمل با بیان این که آمل از گذشته صاحب فرهنگ و اعتقاداتی ارزنده به واسطه داشتن عالمان گرانقدر بوده است، بیان داشت: اهتمام ما باید در این راستا بوده تا سنت ها و ارزش ها را به درستی حفظ کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به سخنی از امام حسین(ع)، گفت: انسان باید در همه احوالات زندگی خداوند منان را حاضر و ناظر دانسته و حضرت حق را ملاحظه کند.

 

وی با اشاره به این که انسان باید مراقب خود بوده و از دنیا بر حذر باشد، افزود: دنیامحوری مانع سعادت و رستگاری انسان می شود که انسان نباید خود را اسیر دنیا کرده و همه چیز خود را در دنیا ببیند.

 

امام جمعه قائمشهر با تاکید بر این که دنیا فانی بوده و برای احدی باقی نمی ماند، تصریح کرد: اگر بنا بر این بود تا دنیا برای کسی بماند پیامبرگرامی اسلام و اولیای الهی سزاوارترین انسان ها برای بهره گرفتن از آن بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی، ادامه داد: خداوند متعال دنیا را برای ابتلا آفریده است تا با استفاده از فرصت دنیا کسب کمال کرده و در مسیر تعالی قرار بگیریم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انسان باید ایمان و عمل صالح را در برنامه های زندگی خود قرار دهد، گفت: باید بدانیم که در گرو عمل صالح و نیکو می توانیم به تقرب الی الله و صراط مستقیم دست پیدا کنیم.

 

وی با تاکید بر این که انسان نباید خود را اسیر دنیا کند، بیان داشت: انسان باید از ایام زندگی به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ادامه داد: مرگ انسان را از گرفتاری های عالم به سوی جنت های گسترده و پر از نعمت های الهی می برد که باید ره توشه ای ارزنده برای سرای آخرت فراهم کنیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بعد از رحلت پیامبرگرامی اسلام انحراف در میان امت آغاز شده است، گفت: این انحراف به گونه ای بود که تا حادثه کربلا به اوج خود رسیده است.

 

وی با بیان این که امام حسین(ع) با شهادت خود دین مبین اسلام را حفظ کرده است، بیان داشت: معاویه و یزید بنای براندازی و محو دین اسلام را داشتند که نهضت حسینی سبب ماندگاری تعالیم و ارزش های والای دینی شده است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات