۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۳۶۴۲۴
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

تحقق علوم انسانی‏اسلامی در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر لزوم وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و افزود:اگر حوزه و دانشگاه بخواهند هر کدام بدون توجه به اهداف دیگری حرکت کنند به آرمان های نظام اسلامی نخواهیم رسید، علوم اسلامی ما در خلا رشد نمی کند و دانش ما بدون نگاه اسلامی به تعالی نخواهد رسید.
استاد ايزدهي
حجت الاسلام سیدسجاد ایزدهی، عضو هیات علمی گروه فقه سیاسی در گفت و گو با خبرگزاری رسا در سالگرد شهادت آیت الله مفتح، در تعریف وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه کار خود را انجام می دهند، هر دو از یک نظام اسلامی سرچشمه گرفته و بر اساس عدالت و مبانی انقلاب رفتار می کنند و بر اساس هدف مشترک و مسیر واحد با وجود تمام اختلافات با اهداف مشترک به جنگ دشمن مشترک می روند.
 
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حوزه و دانشگاه را دو نهاد علمی خواند و افزود: حوزه در بحث معنویات و مباحث دینی فعالیت می کند و دانشگاه در فن، صنعت، تکنولوژی و دانش مشغول به فعالیت است‏ این دو بال با هم پرنده اهداف نظام اسلامی را به پرواز در می آورند.
 
حجت الاسلام ایزدهی ادامه داد: اگر حوزه و دانشگاه بخواهند هر کدام بدون توجه به اهداف دیگری حرکت کنند به آرمان های نظام اسلامی نخواهیم رسید، علوم اسلامی ما در خلا رشد نمی کند و دانش ما بدون نگاه اسلامی به تعالی نخواهد رسید. بنابراین حوزه و دانشگاه می بایست خلاهای یکدیگر را بپوشانند و بر دشمن مشترک که استکبار و آمریکا است فائق آیند.
 
وی به فعالیت های دشمنان اسلام و فعالیت های آنها در ایران اشاره کرد و گفت: در سال‏های اخیر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با هدف جدا نگه داشتن حوزه از دانشگاه فعالیت‏های زیادی انجام دادند تا حوزه عملیاتی و دانش دینی نباشد که با یاری خداوند متعال به موفقیتی دست نیافتند.
 
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فعالیت های آیت الله مفتح را در فضای اوایل انقلاب ستود و افزود: آیت الله مفتح روحانی مجتهد زمان شناس انقلابی، با حضور در دانشگاه، دانشجویان و سیستم آموزشی دانشگاه را به سمت اسلام سوق داد و از حوزه هراسی دور کرد و باعث شد اتاق فکری تشکیل شود که اتاق فکر انقلاب باشد.
 
حجت الاسلام ایزدهی به نصایح رهبر کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب درباره وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: گر چه وحدت این دو نهاد به نقطه اوجش خود نرسیده ولی گام های برداشته شده نیز شایان توجه است./836/ت302/ج
ارسال نظرات