۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۳۶۴۳۱
امام جمعه نکا:

تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا، تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شعار نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی است، گفت: مسؤولان باید بدانند لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ آن است و بدون فرهنگ، اقتصاد مقاومتی قابل اجرا نیست.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: اکنون در جنگ فرهنگی بسر می بریم و ستاد شورای فرهنگ عمومی ستاد فرماندهی و قرارگاه است که باید برنامه ریزی مناسبی در این راستا انجام شود.

 

وی با بیان این که برای موفقیت در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی باید دین‌دار بود، چرا که اگر دین‌داری عمیق نباشد، مواجهه با خطرات را در پیش دارد، افزود: خطراتی مانند دنباله‌روی عقاید کفار، ادیان نوظهور و انحرافی، پیروی از شهوت از قبیل پول پرستی، مقام‌پرستی و جاه طلبی که دچار شدن به هرکدام از این موارد، عاقبت مشخصی را در پیش دارد.

 

امام جمعه نکا با تاکید بر نهادینه کردن مهارت دینداری در جامعه گفت: این مهارت ها باید با آموزش لازم منتقل شود و با عوامل بحران آفرین و آسیب زا مقابله شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: خطرات فراوانی همچون عقاید کفار، ادیان نوظهور و انحرافی در جامعه وجود دارد که برای مقابله با این خطرات، پیروی از ثقلین که همان پیروی از فرهنگ قرآنی و فرهنگ اهل بیت(ع) است معرفی شده که بهترین حفاظ و عامل برای جلوگیری از گمراهی‌ها است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی نکا خاطر نشان کرد: در سالی که با پیام رهبری مزین به سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی است باید بیش از گذشته مدیران و مسؤولان فعال بوده و بدانند لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ آن است و بدون فرهنگ، اقتصاد مقاومتی قابل اجرا نیست.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی بیان داشت: رعایت حجاب و عفاف و کاهش طلاق از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا از ناهنجاری های مختلفجلوگیری شود.

 

امام جمعه نکا با بیان این که باید از بروز عوامل بحران ساز و تنش آفرین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی بطور جدی جلوگیری کرد، ادامه داد: باید مسائل اقتصادی در دستور کار قرار گیرد، چرا که وجود فقر و مشکلات مادی زمینه را برای فاصله گرفتن از دین، دیانت و فرهنگ دینی فراهم می کند.

 

رحیم قاسمی طوسی، فرماندار نکا نیز در این جلسه با بیان این که مسائل فرهنگی تنها با گفتمان حل نمی شود اظهار داشت: باید در این رابطه بصورت عملی وارد شد و عملیاتی عمل کنیم.

 

وی ادامه داد: باید برنامه ریزی مناسب انجام شود تا مساجد شبانه روزی در شهرستان بطور دائم باز بوده و امام جماعت مستقر شود چرا که در شأن شهرستان مذهبی نکا نیست که در مسیر مسافران و زائران امام رضا(ع) باشیم اما در برخی موارد، مساجد شهر برای نماز صبح بسته باشند.

 

فرماندار نکا گفت: کم توجهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی عواقب بدی را به دنبال دارد که باید با شناسایی مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی در رفع آن اقدام کنیم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات