۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۳۶۴۳۶
در آستانه هفته وقف؛

احداث مسجد روستای گنج آباد ارومیه آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه هفته وقف کنگ احداث مسجد روستای گنج آباد ارومیه با حضور مسؤولان استانی و جمعی از اهالی روستا به زمین زده شد.
مراسم کلنگ زني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، در آستانه هفته وقف عملیات عمرانی مسجد روستای گنج آباد ارومیه با حضور مسؤولان و جمعی از مردم روستا آغاز شد. 

در آیین کلنگ زنی مسجد روستای گنج آباد مدیران کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه دفتر امور روستایی آذربایجان غربی، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، بخشدار مرکزی ارومیه، رییس بنیاد مسکن ارومیه و معاونان اداره کل اوقاف استان حضور داشتند.

 

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مسجد سازی در دین اسلام، گفت: مسجد سازی از جمله کارهای خیر و خداپسند است که از سوی افرادی خیر، مؤمن و متعهد انجام می شود.

 

وی با اشاره به آیات و روایات اظهار کرد: پاک ترین و بهترین مکان، مسجد است که از قدیم مردم متولی ساخت و نگهداری از آن بوده اند و هم اکنون نیز این اماکن مقدس با کمک مالی افراد خیراندیش احداث می شود.

 

مسجد روستای گنج آباد ارومیه در زمینی به مساحت 670 متر مربع با زیربنای هزار متر مربع در سه طبقه زیر زمین، همکف و طبقه اول احداث می شود.

 

هزینه های ساخت این مسجد و یک خانه عالم در جوار آن را اهالی روستا و خیرین متقبل شده اند البته مسؤولان حاضر در مراسم کلنگ زنی نیز قول مساعدت مالی دادند.

 

بر اساس برآوردها؛ برای تکمیل و بهره برداری از این مسجد 10 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

 

روستای گنج آباد در سه کیلومتری جاده ارومیه قرار دارد./936/پ203/ب

ارسال نظرات