۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۳۶۴۴۴
نماینده ولی فقیه در گیلان:

وقف راه مناسبی برای رفع نیازمندی های عمومی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، وقف را یکی از راه های رفع نیازمندی های عمومی جامعه دانست و گفت: بسیاری از مشکلات جامعه با مشارکت واقفان حل می شود.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار با کارکنان اوقاف، واقفان و هیأت امنای بقاع متبرکه بر لزوم تعامل با علما و ائمه جمعه برای مسائل احکام وقف و تبدیل به احسن موقوفات تاکید کرد و افزود: در همه زمینه ها باید تعامل بین مسؤولان وجود داشته باشد.

 

وی وقف یکی از راه های رفع نیازمندی های عمومی جامعه دانست و افزود: در سیاری از نیازمندی های جامعه بودجه خاصی وجود ندارد ندارند، بطور مثال حوزه های علمیه یا مراکز تعلیم قرآن یا مراکز تبلیغ حقایق دین بودجه خاصی برای ترویج و تبلیغ آن معرفی نشده است که تنها مسأله وقف این خلأ ها را پر می کند.

 

آیت الله قربانی ساخت حوزه علمیه، مراکز ترویج قرآن، بقعه ها، مساجد و مدارس را از امور فی سبیل الله عنوان کرد و افزود: برای حوزه علمیه بزرگ امیرالمومنین(ع) رشت نیز سی هکتار زمین وقف شد و هیچ کشوری چنین سرمایه و نعمتی ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که افرادی که وقف می کنند در واقع با این عمل خود باری از دوش جامعه برمی دارند، افزود: وقف در ایران با توجه به موقوفات امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ و آقا سیدجلال الدین اشرف بزرگترین ثروت کشور است که در دست اوقاف قرار دارد و الحمدلله که این در اختیار مقام عظمای ولایت است که ایشان دستور می دهند که در چه راهی صرف شود.

 

آیت الله قربانی با بیان این که حفاظت از موقوفات و نیات واقفان باید بر طبق شرع و قوانین صورت گیرد، تصریح کرد: زمانی که فرد خیری مال خود را وقف می کند این اعتماد باید وجود داشته باشد که به نیت فرد واقف به صورت صحیح و امینانه عمل خواهد شد.

  

نماینده ولی فقیه در گیلان برخورد با خرافه پرستی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر این امر در جامعه شیوع پیدا کند باعث عقب ماندگی در جامعه و تبلیغ بد علیه نظام اسلامی می شود.

 

آیت الله قربانی، حضرت امیرالمومنین علی(ع) را بزرگترین واقف معرفی کرد و افزود: باغ ها، چشمه ها و چاه هایی که ایشان وقف کردند در تاریخ اسلام ثبت شده است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، امامزاده ها و بقاع متبرکه را مأمن آرامش مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: به این دلیل مردم در بسیاری از موارد به بازسازی و کمک به بقاع متبرکه شتافته اند.

 

آیت الله قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که شورای شهر هرسه ماه یکبار شهردار را تغییر ندهد و اوضاع شهر را به هم نریزد، تصریح کرد: این اهانت به مردم رشت است  با وجود 14 هزار مهندس در گیلان نباید کسی از نقطه دیگری برای مسؤولیت شهرداری تحمیل شود.

 

وی با اشاره به این که حرف های بنده در مورد خوب یا بد بودن شهردار نیست، افزود: من در مورد انسان های داخل استان که شایسته هستند، صحبت می کنم و اینکه علمای بلاد در این مورد حقی نداشته باشند، صحیح نیست و باید با همه تعامل داشته باشید./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات