۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۳۶۴۶۳
نماینده ولی فقیه در استان البرز:

هدف مشترک حوزه و دانشگاه احییا تمدن اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه ایجاد پیشرفت جامعه اسلامی از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه است گفت: هدف مشترک حوزه و دانشگاه احیا تمدن اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در نشست هم اندیشی مسوولین و نخبگان حوزه و دانشگاه با موضوع بررسی راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه که ظهر امروز در مصلی نماز جمعه کرج برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن رحلت پیامبر اکرم(ص) به لزوم وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: باید به مسأله مهم حوزه و دانشگاه یک نگاه ویژه و استراتژیک داشت تا بیش از پیش شاهد وحدت و همگرایی این دو مرکز انقلابی باشیم.

 

وی ادامه داد: اگر در این مسأله مهم کم کاری و کوتاهی کنیم چهره اسلام ناب محمدی و چهره فقه در جامعه خدشه دار می شود که این خود آثار نامطلوبی را در جامعه ایجاد می کند.

 

امام جمعه کرج با بیان اینکه ناکارآمدی دین در عرصه جهانی نتیجه غفلت از مساله وحدت حوزه و دانشگاه است اظهار داشت: در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی زمانی حرکت مثبتی و صحیحی ایجاد می شود که به مسائل به صورت خرد و کلان نگاه ویژه ای کرد.

 

وی تصریح کرد: مسوولین به ویژه فرهیختگان که مروج دین و احیا کننده علوم دینی هستند باید بیش از گذشته به این مساله مهم توجه نمایند زیرا در قبال جامعه و مردم مسوولیت سنگینی دارند و باید جوابگوی مردم باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی بستری را برای هدایت بشریت فراهم کرد اظهار داشت: حوزه و دانشگاه مرکز تولید فکر و اندیشه است که زمینه استقلال کشور را در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فراهم می کند از این رو وظیفه روشنگری در جامعه بر عهده فرهیختگان جامعه اعم از حوزه و دانشگاه می باشد.

 

وی بیان داشت: بصیرت بخشی و عمق بخشی به داشته ها و نیازها یکی از ویژگی های مهم حوزه و دانشگاه است که دشمنان بسیار پیچیده و دقیق در این مسیر حرکت می کنند و به صورت دقیق نقشه های خود را به صورت مدیریت شده عملیاتی می کنند از این رو علما و فرهیختگان باید به این مساله مهم توجه جدی داشته باشند.

 

امام جمعه کرج گفت: باید راههای مبارزه با دشمن را به خوبی شناخته و راههای مقابله با آن را بدانیم و با بالندگی و سرعت بیشتری این راهکارها را در جامعه تشریح و تبیین نماییم.

 

وی افزود: وحدت باید در تمام شئون وارد شود و زمانی وحدت معنای واقعی پیدا می کند که از وحدت افراطی و تفریطی به دور بوده و نگاه اعتدال و میانه رویی به این مساله مهم داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه با اشاره به دلایل فاصله گرفتن حوزه و دانشگاه یادآور شد: دشمنی دشمن و همچنین گستردگی و تخصصی شدن علوم باعث تکثر و فاصله علوم و تفرقه و جدایی بین علوم شده است.

 

وی تاکید کرد: هدف مشترک حوزه و دانشگاه احیا تمدن اسلامی است بنابراین با تدبیر و اندیشه و برنامه ریزی و طراحی برنامه ها توسط فرهیختگان و عالمان جامعه در این راستا باید تلاش مضاعف داشت تا به نتایج مطلوب رسید ./801/پ202/ب6

ارسال نظرات