۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۳۶۴۶۵
نماینده مجلس شورای اسلامی:

وحدت حوزه و دانشگاه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شهر بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از زیبایی‏ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که همگرایی و وحدت بین حوزه و دانشگاه بسیار تأثیرگزار در خیلی از جریاناتی است.
قاسم جعفري

قاسم جعفری نماینده مردم شهر بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت دکتر مفتح، گفت: همه عالم هستی با یک همگرایی به سوی یک غایت مشترک در حال حرکت است که در قرآن کریم با تعبیر «و الی الله ترجع الامور» و یا آیات و تعابیر مشابه دیگری بیان شده است.

 

وی با بیان این‏که در جوامع بشری مراکز و مراجعی وجود دارد که فرهنگ یک ملت را به دست گرفته و آن را هدایت می‏کند، ابراز داشت: اگر ما به جامعه‏ای که در آن زندگی میکنیم رجوع کنیم به دو گروه مرجع بسیار تأثیرگذار در مسأله فرهنگ، دین و حتی سیاست برخورد می‏‎کنیم.

 

جعفری با بیان اینکه این دو گروه تأثیرگذار حوزه‏های علمیه و دانشگاه‏ها هستند، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی برخی از افراد از این‏که این دو گروه به وحدت برسند وحشت بسیاری داشتند چرا که می‏دانستند اتحاد این دو گروه موجب ایجاد خیلی از جریانات می‏شود و به همین علت با استفاده از سیاست انگلیسی بین این دو گروه اختلاف افکنی کردند.

 

نماینده مردم شهر بجنورد در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از زیبایی‏ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که به این مطلب پی ببریم که این همگرایی و وحدت بین حوزه و دانشگاه بسیار تأثیرگزار در خیلی از جریاناتی است که ممکن الاتفاق است.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که وحدت حوزه و دانشگاه یکی یادگاریهای امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از دو جهت قابل بررسی است که نظر و اندیشه یک جهت آن و جهت دیگر، رفتار و عمل در راستای این نظر و اندیشه است.

 

وی با اشاره به این‏که در مسأله نظر و اندیشه فعالیت‏های خوبی صورت گرفته است، عنوان داشت: در مسأله رفتار و عمل هم فعالیت‏هایی صورت گرفته ولی به نظر میرسد در این زمینه راهی بسیار طولانی در پیش است.

 

جعفری به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‏که حوزه و دانشگاه دو شعبه از علم هستند اشاره کرد و ابراز داشت: در سال‏های اخیر کشورهای غربی به ویژه کشورهای استکباری و استعمارگر تلاش بسیاری کردند تا بین این دو گروه اختلاف افکنی کنند ولی نتوانستند این وحدت به وجود آمده را از بین برند.

 

نماینده مردم شهر بجنورد در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این‏که دانشگاه محل تحول هر جامعه‏ای است، خاطرنشان کرد: امروزه شاهد هستیم که دانشگاه‏ها با نگاه دینی مدیریت می‏شوند که این می‏تواند تأثیرات بسیار مثبتی را در عرصه اخلاق و سیاست در جامعه داشته باشد./922/ت302/ج

            

 

ارسال نظرات