۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۳۶۴۷۷
رییس دانشگاه مازندران:

وحدت عملی حوزه و دانشگاه زمینه ساز پیشرفت کشور است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه مازندران گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، انگیزه و اندیشه دوست و دشمن شناسی را افزایش می دهد و امتیازات حوزه و دانشگاه زمینه‌ساز پیشرفت است.
حجت الاسلام اصغري، رييس دانشگاه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام فخرالدین اصغری آقمشهدی، رییس دانشگاه مازندران، امروز همزمان با سالروز شهادت دکتر مفتح در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه مسجد جامع نکا افزود: خیر و برکت همه امور در وحدت و همگرای است و آشنایی با خطرات اختلاف، جامعه را از منافع وحدت آگاه کرده و آن را در راستای تحلیل راه‌کارهای بحث و بررسی وصول به این اصل مهم رهنمون می‌کند.

 

وی  با بیان این که امتیازات حوزه و دانشگاه زمینه‌ساز پیشرفت است، اظهارداشت: تحقق واقعی وحدت در گرو شناختن هدف واقعی در این دو قشر است که باید با شناخت دقیق اهداف، در جهت بالندگی این دو قشر و همبستگی بیشتر، تلاش شود.

 

حجت الاسلام  اصغری آقمشهدی افزود: دانشگاهیان و حوزویان ما باید با وحدت و هدف از این مقوله مهم آشنا شوند و دارای هدف واحدی باشند تا جامعه دینی و اسلامی و علمی موفقی داشته باشیم.

 

وی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه تنها در تدریس دروس حوزوی در دانشگاه نیست بلکه باید با شناخت اهداف و حرکت در مسیر وحدت و اتحاد، زمینه‌های وحدت واقعی در جامعه ایجاد شود.

 

رییس دانشگاه پیام نور مازندران نیز در این همایش گفت: ایجاد پژوهشکده علوم اسلامی در دانشگاه ها، عاملی مهم در تقویت وحدت حوزه و دانشگاه است تا در جهت رفع مشکلات گام های مثبت و اساسی برداشته شود.

 

صادقعلی موحد منش ادامه داد: توسعه فعالیت های پژوهشی و ارتباط حوزه و دانشگاه در قالب پژوهشکده اسلامی می تواند برخی از نواقص احتمالی را پاسخ داده و با همفکری در جهت رفع آن اقدام شود.

 

وی اظهار داشت: راه اندازی پژوهشکده علوم اسلامی و به عنوان نمونه تحقیق و پژوهش در زمینه روان شناسی اسلامی و اقتصاد اسلامی می تواند به بسیاری از مشکلات و نارسایی های اقتصادی و روان شناسی پاسخ دهد.

 

رییس دانشگاه پیام نور مازندران خاطر نشان کرد: اگر نظام بانکداری ما که به نظام بانکداری اسلامی بدون ربا معروف است به معنای واقعی و براساس اقتصاد اسلامی کار کند به حتم ما بسیاری از این بیکاری ها و عدم اشتغال و تورم را نخواهیم داشت.

 

موحدمنش ادامه داد: اسلامی کردن دانشگاه ها مبحث مهمی است که با توجه به اینکه برخی از دروس ما غربی است باید با توجه خاص در این زمینه وارد شده و کارهای عملیاتی و زیربنایی مناسبی انجام دهیم تا موفقیت همه جانبه حاصل شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات