۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۳۶۴۷۸
امام جمعه نکا:

جدایی حوزه و دانشگاه بزرگترین لطمه به فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا بر ضرورت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: حوزه و دانشگاه باید در کنار هم باشند، چرا که جدایی این دو مرکز و قطب علمی کشور بزرگترین لطمه به فرهنگ اسلامی است.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز همزمان با سالروز شهادت دکتر مفتح در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه مسجد جامع نکا گفت: وحدت حوزه و دانشگاه تعارض موجود بین دین و علم را حل و فصل می کند تا این دو مکمل هم بوده و در جهت رفع مشکلات تلاش شود.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که تفرقه سیاست کهنه و قدیمی دشمنان برای بروز اختلاف در جامعه به ویژه میان دو قطب علمی کشور یعنی حوزه و دانشگاه است، افزود: حوزه و دانشگاه باید با اتحاد و رفع نواقص در جهت تکمیل هم گام های بلندتری بردارند.

 

وی اظهار داشت: اگر چه قبل از دکتر مفتح، آیت الله مطهری و شهید بهشتی نیز در این زمینه کارهای مهمی در جهت ایجاد وحدت در بین حوزه و دانشگاه انجام دادند، اما تلاش های شبانه روزی شهید مفتح از زمان دانشجویی موجب شد که ایجاد وحدت و اتحاد در حوزه و دانشگاه بیشتر از گذشته قوت گرفته و بارقه های امید دمیده شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این که سالروز نامگذاری وحدت حوزه و دانشگاه روز بزرگی است که خداوند الفت، برکت، خیر و وحدت را در بین حوزه و دانشگاه در قالب اخوت و برادری بنا نهاده است، اظهار داشت: تفرقه، جدایی و رویارویی بین حوزه و دانشگاه بدترین ضربه است که دین و علم را در برابر هم قرار می دهند که این ایده و تفکر زاییده فکر دشمنان اسلام و انقلاب است.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه نکا ادامه داد: حوزه و دانشگاه باید در کنار هم باشند، چرا که جدایی این دو مرکز و قطب علمی کشور بزرگترین لطمه به فرهنگ اسلامی است و دشمنان نیز در تلاش هستند وحدت بین حوزه و دانشگاه را از بین ببرند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به این که دانشگاه برای جهان اسلام و آینده کشور مهم است همان‌طوری که حوزه نیز برای آینده کشور و انقلاب و دین مهم است، افزود: به همین دلیل این دو قطب علمی کشور باید با هم باشند و جدایی این دو از هم تفرقه و سیاست دشمن است و باید بدانیم رگه های شیطانی همواره وجود دارد و هیچ گاه از بین نمی رود و به همین جهت باید با آگاهی بیشتری عمل کنیم.

 

وی گفت: باید اتاق فکر مشترک تشکیل داد که این دو قشر مهم جامعه در کنار هم بوده  و مسائل مختلف را بررسی  و در جهت رشد و ترقی و بالندگی همه جانبه گام بردارند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که دستاورد وحدت در بین دو قشر فرهیخته و متفکر حوزه و دانشگاه مهم است، یادآور شد: وحدت این دو نعمتی برای رویارویی با خسارت و بر ملا کردن دسیسه های دشمنان است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی اظهار داشت: بهترین عبادت در شرایط فعلی نزدیک کرد این دو قطب به یکدیگر و افزایش نگاه مثبت در بین حوزویان و دانشگاهیان نسبت به هم است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات